x تبلیغات
toonblog.ir

رنگ بلکا چیست؟همه چیز درباره رنگ بلکا

رنگ بلکا در واقع یه پوشش هست که برای زیبا کردن سقف یا دیوار به کار میره. این پوشش به خاطر بافتی که داره میتونه جایگزین کاغذ دیواری بشه. در این مقاله به شناخت بلکا و مزایا و معایب این پوشش و انواع اون پرداخته میشه تا اگر تصمیم به اجرای این پوشش دارین،بتونین به خوبی انتخاب کنین. بلکا چیست؟ بلکا یه پوشش سلولزی خاصی هست که از الیاف طبیعی پنبه سلولز،رزین سلولزی و سنگ های تزئینی ساخته شده. چون مواد این پوشش طبیعی هستش،خطر کمتری برای سلامت انسان داره.
بلکا چیست؟
بلکا چیست؟ انواع بلکا: بلکا ابریشمی:این نوع بلکا با تارهای ابریشمی تزئین شده که جلوه خاص و زیبایی داره. بلکا سلولزی ساده:بافت ریزی داره و پر استفاده است. بلکا الیاف دار:ترکیبی از نوع ساده و الیاف رنگی بلکا نیمه ابریشمی:ترکیبی از بلکا ساده و ابریشمی انواع بلکا
مزایای رنگ بلکا:
  • بدون بو
  • بدون مواد مضر شیمیایی
  • پوشش ترک های دیوار
  • ضد اشتعال
  • قابلیت اجرا بر روی سطوح مختلف
  • اجرای آسان و سریع
  • هزینه کم و مقرون به صرفه
حقایقی در مورد پوشش بلکا من میخوام صادقانه در مورد این پوشش براتون بنویسم،پس به چند نکته زیر دقت کنین: 1- خیلی ها عایق صوتی و حرارتی رو به عنوان یکی از مزیت های این پوشش معرفی کردن، اما حقیقت اینه که میزان عایق بودن بلکا به ضخامتش بسنگی داره.یعنی اگر به طور کامل به عنوان عایق قرار بگیره باید ضخامت زیادی داشته باشه،در حالی که به طور معمول یه لایه نازک از این پوشش روی دیوار قرار می گیره. پس این که پوشش بلکا به طور صد در صد عایق باشه، حقیقت نداره بلکه به خاطر وجود الیاف سلولزی قابلیت عایق بودن در برابر حرارت و صوت رو داره اما نه به طور کامل و حرارت و صوت رو از خودش عبور میده. 2- یه نکته دیگه که در مورد این پوشش زیاد شنیدین اینه که بلکا ضد آبه و قابلیت شستشو داره. پوشش بلکا به طور کامل ضدآب نیست که بتونین به راحتی آب روش بریزین بلکه منظور از قابل شستشو بودن اینه که با شامپو فرش میتونین اونو تمیز کنین ولی این تصور که قابلیت شستشو با آب رو داره،کاملاً اشتباهه. 3- آیا واقعا این پوشش قابلیت ترمیم داره؟ نمیشه گفت که قابلیت ترمیم نداره،ولی بعد از ترمیم کیفیت پایین میاد. ایران رنگ فروشگاهی به وسعت ایران
معایب رنگ بلکا: سخت پاک کردن لایه بلکا شستشوی سخت
هزینه اجرای بلکا هزینه اجرای این پوشش به عوامل زیر بستگی داره: متراژ فضای مورد نظر مقدار مصالحی که استفاده میشه دستمزد فردی که بلکا رو اجرا می کنه
نحوه آماده سازی خمیر بلکا:
  1. به مقدار لازم پودر بلکا رو در ظرف مناسب بریزین.
  2. به پودر آب اضافه کنین که مقدار آب بستگی به میزان پودر و زیر کارتون بستگی داره.مثلاً اگر زیرکار شما رنگ روغنی داشته باشه،خمیر بلکا باید سفت باشه و اگر سطح زیرکار گچی باشه،بهتره که خمیر شل باشه.
  3. بعد از مخلوط کردن آب و پودر به خوبی اونها رو با هم مخلوط کنین تا پودر کاملاً با آب ترکیب بشه و خشک نمونه.
  4. اجازه بدین این ترکیب بمونه و بعد از سی دقیقه دوباره هم بزنین.
  5. بلکا آماده است و میتونین با ماله مخصوص و ضخامت حدود 2 میلی متر اون رو ، روی سطح مورد نظرتون اجرا کنین.
  6. زمان خشک شدن بلکا بستگی به نوع بلکا ، زیر کار، و هوای محیط داره.معمولاً بین 12 تا 48 ساعت زمان می بره تا به طور کامل خشک بشه.
  7. بلکا زمانی که با آب ترکیب میشه،تیره رنگه و بعد از این که کامل خشک شد،به رنگ اصلی خودش در میاد.
  8. شاید در حین اجرا زیر کار مشخص بشه و بلکا به صورت یکدست نباشه، ولی بعد از خشک شدن این مشکل برطرف میشه و سطح کار پوشش یکدستی پیدا می کنه.
اجرای رنگ بلکا روی سطوح مختلف
  • سطح آهنی:چون آهن زود زنگ می زنه،بهتره فبل از اجرای بلکا سطح آهن با رنگ روغن پوشش داده بشه.
  • سطح سیمانی:سطوح سیمانی مسطح نیست ،و باید از مقدار بیشتری خمیر بلکا استفاده کرد.
  • سطح گچی،سیمان نرم،گچ سفید:اجرا بر روی این سطوح نیاز به زیرسازی خاصی نداره و کار بر روی این سطوح راحت تره.
  • سطح شیشه ای و آلومینیوم:این سطوح نباید چرب باشه،و برای محکم کاری بهتره که از خمیرهای غلیظ استفاده بشه.
  • سطح کنیتکس روغنی و رنگ روغن:اگر این سطوح پوسیدگی نداشته باشه،اجرای بلکا خیلی راحت تر میشه.
اجرای بلکا روی سطوح مختلف
اجرای بلکا روی سطوح مختلف[/caption] سخن پایانی اجرای بلکا کار نسبتاً راحت و سریع هست، و مثل هر کار دیگه ای دارای مزایا و معایبی است. سعی کردم صادقانه و به دور از بزرگ نمایی هر آنچه در مورد پوشش بلکا هست،براتون توضیح بدم تا اگر قصد انجام این کار رو دارین،بتونین به درستی تصمیم بگیرین. موفق باشین

ترفند های رنگ آمیزی سقف در دکوراسیون مدرن

 مقدمه: از بخش های مهم نقاشی ساختمان، رنگ آمیزی سقف پذیرایی و اتاق ها ( رنگ مناسب برای سقف ) هست. ایجاد هماهنگی بین رنگ آمیزی سقف خانه با هارمونی که در دکوراسیون داخلی به کار رفته،روی زیبایی و جذابیت قسمت های مختلف تاثیر میزاره.

بسته به نوع و جنس سقف های جدید مثل: کناف، سقف های کاذب یا طرح های قدیمی گچ میتونین رنگ مناسب برای سقف رو انتخاب کنین.

رنگ مناسب برای سقف

رنگ مناسب برای سقف

 

رنگ مناسب برای سقف
برای رنگ آمیزی سقف خانه ها، باید از رنگ مخصوص سقف که با رنگ دیوارها متفاوت هست، استفاده بشه.
رنگی که برای سقف به کار میره، یه کم غلیظ تر از رنگ دیواره و چسبندگی بیشتری داره که باعث میشه رنگ چکه نکنه،لکه ها و ترک ها خوب پوشیده بشه و نتیجه کار زیباتر و یکدست تر بشه.
رنگ مورد استفاده برای سقف،در زمان طولانی تری خشک میشه،و جنس و کیفیت بهتری هم داره.
انواع رنگ پلاستیک برای سقف مناسبن،چون هزینه کمتری داره و ایرادهای سقف رو به خوبی پوشش میده. ایران رنگ فروشگاهی به وسعت ایران

رنگ براق یا مات؟؟؟
رنگ های براق باعث بازتاب نور خوشید شده و فضا رو روشن تر می کنه اما ترک ها،لکه ها و ایرادهای سقف رو با تابش نور نشون میده.
معمولاً رنگ های مات برای سقف مناسب ترن.

اولین رنگی که به نظر میرسه سفیده،اما میتونین از رنگ های مختلفی برای رنگ آمیزی سقف انتخاب کرده و در دکوراسیون خونتون تنوع ایجاد کنین.
برای انتخاب رنگ مناسب باید به اندازه وشکل خونه،سبک دکوراسیون،رنگ مبل ها، و سایر اجزا دقت بشه.
اگر خونه شما متراژ کوچیکی داره،بهتره از رنگ سفید استفاده کنین تا بزرگ تر به نظر برسه و ایرادهای دیوار کمتر به چشم بیاد.

رنگ تیره یا روشن؟؟؟
سقف خونه تاثیر زیادی روی انعکاس نور و روشن تر شدن محیط داره در نتیجه انتخاب رنگ مناسب روی زیباتر شدن ساختمان تاثیر میزاره.
اگر برای رنگ آمیزی سقف از رنگ های روشن استفاده کنین،وسعت،عمق سقف و میزان نور خونه بیشتر میشه.
انتخاب رنگ تیره باعث میشه خونه کوچیکتر و سقف کوتاه تر به نظر برسه.
البته رنگ های تیره این روزها طرفدار زیادی داره و اگر انتخابتون این نوع رنگ هست،حتماً به نورپردازی خونتون اهمیت بدین.

 
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
 
شاپان چیست - خرید شاپان
 

مراحل رنگ آمیزی سقف

  • تخلیه لوازم: قبل از شروع رنگ آمیزی مبلمان و وسیله های خونه رو تخلیه کنین و کف محل مورد نظر رو با پارچه بپوشونین تا از پاشیده شدن لکه های رنگ در امان بمونن.لوستر ها رو با یه پلاستیک کامل پوشش بدین.
  • استفاده از نوار چسب: مرز بین دیوار و سقف رو با کمک نوار مخصوص نقاشی بچسبونین تا رنگ روی قسمتهای دیگه پخش نشه.
استفاده از نوار چسب

استفاده از نوار چسب

 

  • به کار بردن پرایمر: قبل از رنگ بهتره روی سقف رو با غلتک پرایمر بزنین تا لکه ها بهتر پوشیده شده و شیار ها پر بشن.نوع پرایمر بستگی به رنگی که انتخاب کردین داره.
  • استفاده از قلم مو: رنگ کردن گوشه های سقف با غلتک کار دشوار و تقریباً میشه گفت نشدنیه.بهتر برای رنگ آمیزی گوشه ها از قلم موی 5 سانتی  استفاده کنین.
استفاده از قلم مو

استفاده از قلم مو 

 

  •  فاصله نندازین: قبل از شروع نقاشی،کناره های سقف رو به اندازه 5 تا 8 سانتی متر با کمک قلم مو رنگ کرده و قبل از خشک شدن کامل این قسمت،با استفاده از غلتک اطراف و بقیه ی قسمت های سقف رو رنگ آمیزی کنین.
  • غلتک رو آماده کنین: برای استفاده از غلتک،مقداری رنگ در سینی مخصوصش بریزین و بعد غلتک رو داخل رنگ غوطه ور کنین.غلتک رو روی سینی چند بار عقب و جلو بکشین تا رنگ اضافی ازش بیرون بیاد.برای رنگ آمیزی از غلتک دسته بلند استفاده کنین و اون رو به سمت عقب و جلو حرکت بدین و چند بار روی سطح بکشین تا کامل رنگ یکدست بشه.بعد از نقاشی کناره ها تا رنگ کامل خشک نشده،همون بخش رو تموم کرده و بعد سراغ بخش های دیگه برین.
غلتک رو برای رنگ مناسب سقف آماده کنین

غلتک رو برای رنگ مناسب سقف آماده کنین

 

  • رنگ آمیزی دوباره: بعد از اجرای اولین لایه،اجازه بدین 2 ساعت بگذره و کمی خشک بشه.اگر لازم بود میتونین دوباره یه لایه دیگه رنگ بزنین.نیاز به رنگ آمیزی مجدد بستگی به نوع رنگ و میزان پوشانندگی اون داره.
  • شست و شوی تجهیزات: بعد از اتمام رنگ آمیزی همه وسایل رو مثل غلتک،سینی رنگ و قلم موها رو با آب و صابون و حلال های مناسب بشورین و زمان بدین تا کامل خشک بشن.
  • سنباده : قبل از رنگ آمیزی سطح مورد نظر رو با دقت بررسی کنین.در صورت مشاهده ناهمواری باید با استفاده از سنباده سطح رو صاف و یکدست کنین.
 

رنگ آمیزی سقف کاذب و گچبری

برای بخش های گچبری،ابزار و تزئینات سقف رنگ های روشن مثل سفید و کرم مناسب ترن.

بهتره برای رنگ کردن گچبری و تزئینات از قلم موی باریک استفاده کنین.

برای رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی،اتاق و گچبری لازمه که همه شکاف ها و فاصله های اضافی با بتونه پر بشه.

بخش های تزئینی و گچبری بهتره که رنگی متفاوت با سقف داشته باشن،تا جلوه و زیباییشون بیشتر به چشم بیاد.

رنگ آمیزی سقف کاذب و گچبری

رنگ آمیزی سقف کاذب و گچبری

 

نکات رنگ آمیزی کناف

  • قبل از رنگ آمیزی کناف سقف آشپزخانه،اتاق ها یا هر جایی که از کناف استفاده شده،باید مطمئن شد که سطح کاملاً صاف و بدون برجستگی و فرو رفتگی هست.
  • برای این که سطح کناف ها یکدست بشن،اول یه لایه بتونه روی همه بخش ها بزنین و بعد از خشک شدن با سنباده سطح رو صاف کنین.بعد از صاف شدن،به وسیله قلم مو یا غلتک میتونین کناف ها رو رنگ کنین.برای نتیجه بهتر،چند لایه رنگ بزنین تا سطح کناف ها کاملاً صاف و یکدست بشه.

زمان رنگ آمیزی سقف

مناسب ترین زمان برای رنگ آمیزی سقف ها،قبل از رنگ کردن دیوار ها هستش.اینجوری دیگه نگران ریختن رنگ روی دیوارها نیستین.

اگر میخواین دیوارها و سقف رو همزمان نقاشی کنین،اولویت با رنگ کردن سقفه،بعد سراغ دیوارها برین.

ابزار و تجهیزات لازم برای رنگ آمیزی سقف

  • رنگ مخصوص
  • غلتک رنگ
  • سینی مخصوص
  • قلم موی  زاویه دار
  • نوار نقاشی
  • چوب همزن
  • دستکش
  • آسان پوش برای پوشاندن زیرکار
  • سنباده
  • بتونه آماده یا ملات بتونه کاری
  • رنگ آستر ضد لک
  • نردبان

ابزار و تجهیزات لازم و مناسب برای رنگ سقف

ابزار و تجهیزات لازم و مناسب برای رنگ سقفبرای رنگ آمیزی سقف ابزارهای مختلفی وجود داره و انتخاب درست تجهیزات میتونه سرعت کار رو بالا ببره و در بهتر شدن نتیجه هم تاثیر بزاره.

کلام آخر…

رنگ آمیزی اصولی و انتخاب رنگ مناسب برای سقف ساختمان ،در ایجاد یک دکوراسیون داخلی شیک و زیبا تاثیر میزاره.

رنگ سقف باید با وسایل و رنگ دیوارها همخوانی داشته باشه تا شاهد یک نتیجه چشم گیر باشین.

در این محتوا روش های رنگ آمیزی سقف،رنگ مناسب،مراحل رنگ آمیزی سقف های کاذب،کناف و گچبری و در پایان ابزار آلات مورد نیاز برای انجام این کار،بیان شد که امیدوارم براتون مفید بوده باشه.

پخش رنگ خدیو

 

این مجموعه از سال 1375 تا کنون در زمینه پخش رنگ و چسب در استان البرز آغاز به کار نموده و طی فعالیتهای مستمر و تلاش های شبانه روزی و بی وقفه و با اثبات شایستگی خود در این زمینه، توانسته به عنوان یکی از فعالان بزرگ و معتبر در این عرصه باشد.
با پشتیبانی و حمایت شما همکاران عزیز و نیز با بهره مندی از کادری مجرب و کارشناسان متخصص با ارائه دانش فنی و همچنین توسعه ی شبکه خود و نامحدود بودن تهیه و نگهداری و گستردگی محصولات، مفتخر به کسب نمایندگی برندهای انحصاری و توزیع بی نظیر آن در سراسر کشور گردیده است.
سبد محصولات بازرگانی خدیو با بیش ز 5000نوع کالا از قبیل انوع رنگ ها و چسب های صنعتی، ساختمانی و ابزارآلات مربوطه در این زمینه میباشد.
این مجموعه در سال 1400 به شرکت فیدار صنعت خدیو تبدیل شده و با نام های تجاری بازرگانی خدیو به فعالیت می پردازد و همچنین با اهداف بلند و نگاه به آینده همراه و همگامتان است.
ارسال رایگان
بازرگانی خدیو به جهت رفاه حال شما همراهان عزیز و تسریع در امر ارسال، با به کارگیری پرسنلی مجرب و ناوگانی مجهز و متعدد، برای انتقال محصولات به تمامی مناطق و استانهای کشور با برنامه ریزی منظم و بدون محدودیت وزنی و زمانی ، به صورت رایگان آماده خدمت رسانی می باشد.



11 رنگ پرطرفدار برای اتاق خواب کودک

 

11 رنگ پرطرفدار برای اتاق خواب کودک - رنگ اتاق کودک - ایران رنگ

 
 
 

مقدمه : وقتی یه اتاق رو به کودک اختصاص میدن، اولین فاکتوری که در نظر گرفته میشه، رنگ اتاق کودک هست تا، متناسب با اون رنگ،وسایل اتاق چیده بشه.
اما انتخاب این رنگ صرفاً برای چیدمان وسایل نیست.
از نظر روانشناسی رنگ اتاق بر روی روحیه کودکان تاثیر به سزایی داره.
بعضی رنگ ها باعث ایجاد حس کنجکاوی و بعضی دیگه باعث ایجاد خلاقیت در کودک میشه.
مثلاً اگر دقت کرده باشین بیشتر رستورانها و فست فودا به رنگ زرد یا قرمز هستن.چرا؟!
چون این رنگ ها باعث ایجاد حس گرسنگی در شما میشه.
از طرفی کودکان کنجکاو، و عاطفی هستن و به راحتی با اطراف خود ارتباط میگیرن و به یک فضای آرام و دنج برای خودشون نیاز دارن که در اون احساس امنیت کنن.

مقدمه

مقدمه

برای فراهم کردن و ایجاد همچین فضایی به توصیه هایی که روانشناسان در مورد انتخاب رنگ داشتن، توجه کنین.
با من همرا باشین تا با این توصیه ها آشنا بشین.

رنگ های گرم
رنگ های گرم که شامل زرد،قرمز،نارنجی،صورتی،و … علاوه بر ایجاد حس شادی و سرزندگی،تحریک کننده ذهن هم هستن و باعث افزایش انرژی بدن میشن.
در انتخاب این نوع رنگ ها و میزان استفاده از اون ها،باید آگاهانه رفتار کنین.
مثلاً اگر فرزند شما پرانرژی هست بهتره که کمتر از این نوع رنگ استفاده کنین تا میزان انرژی و خشم کودک کنترل بشه.

رنگ های سرد
کاربرد رنگ سرد در کنار رنگ های گرم،انتخاب خوبیه.
این انتخاب در کنار هیجان به وجود اومده از رنگ های گرم، آرامش نسبی رو در فضا ایجاد می کنه.

مناسب ترین رنگ های گرم برای اتاق کودک

1-صورتی:
این رنگ به دلیل آرامشی که منتقل می کنه با احساسات لطیف و کودکانه دختر بچه ها همخوانی داره،و بیشتر ماهیت دخترونه داره.
بهتره این رنگ رو با تلفیقی از رنگ های نزدیک یا ضدش به کار ببرین چون استفاده پیش از حد،باعث آشفتگی ذهنی میشه.
مثلاً یکی از دیوار ها رو صورتی کنین و برای بقیه دیوارها از رنگ خنثی مثل خاکستری استفاده کنین.

صورتی

صورتی

2-زرد:
زرد هم جزء رنگایی هست که باعث ایجاد حس نشاط و هیجان میشه و بهتره که از دو طیف زرد پر رنگ برای افزایش تمرکز

و از تناژ کم رنگش مثل لیمویی برای تقویت حافظه استفاده بشه.

ترکیب رنگ زرد با طوسی هم ظاهر شیکی به اتاق میده.

زرد - رنگ اتاق کودک - ایران رنگ

زرد – رنگ اتاق کودک – ایران رنگ

3-قرمز:

رنگ قرمز هم شادی و هیجان خاصی رو به بیننده انتقال می کنه.
استفاده بیش از حد از این رنگ باعث ایجاد عصبانیت و خشم در کودک میشه و به همین دلیل بهتره در کنار رنگ قرمز،از رنگ های سرد و خنثی کمک بگیرین تا رنگ قرمز در محیط کنترل بشه.

  

4-نارنجی:
رنگ نارنجی یکی از پرطرفدارترین رنگ های گرمه که به دلیل روشن بودن و انرژی بخشی برای اتاق کودکان پیشنهاد میشه.
به عقیده روانشناسان این رنگ به تقویت حافظه کودکان کمک می کنه.
ترکیب رنگ نارنجی کم رنگ با رنگ های خنثی هم مناسب تره و هم زیباتره.

نارنجی

نارنجی

5-مرجانی:
رنگ مرجانی ترکیبی از رنگ های صورتی و نارنجی هست که فضای گرم و پرانرژی رو ایجاد می کنه.
این رنگ جزء رنگ های گرمه و استفاده از رنگ های خنثی باعث ایجاد تعادل میشه.

مناسب ترین رنگ های سرد برای اتاق کودکان

رنگ های سرد باعث ایجاد احساس آرامش در ذهن و کاهش ضربان قلب و اضطراب میشه و استفاده از این رنگ ها،فضای آرومی رو برای کودکان ایجاد می کنه.
در استفاده از این رنگ افراط نکنین چون به کار بردن زیاد از رنگ های سرد، باعث بی حالی و غمگینی کودکان میشه.

1-یاسی:
یاسی جزء طیف های رنگ بنفشه که آرامبخشه و خلاقیت رو در کودکان افزایش میده.
استفاده از رنگ یاسی در کنار رنگ زرد یا صورتی فضای اتاق رو زیباتر می کنه.
اگر خواستین از رنگ بنفش پر رنگ برای اتاق کودک استفاده کنین،به میزان به کار بردن این رنگ دقت کنین،چون استفاده زیاد از رنگ بنفش ،باعث از بین رفتن آرامش کودکتون میشه.

یاسی

یاسی

2-خاکستری:
رنگ خاکستری روشن این روزا زیاد طرفدار داره چون این رنگ خنثی هستش و راحت با رنگ های دیگه،سِت میشه.
استفاده از رنگ های یاسی،قرمز، و زرد ، در کنار رنگ خاکستری فضای زیبا و شیکی رو به وجود میاره.
رنگ خاکستری به کاهش هیجانات کمک کرده و فضای مناسبی رو برای خواب کودک ایجاد می کنه.

3-آبی:
رنگ آبی به عنوان یک عنصر آرامش بخش شناخته شده.
رنگ آبی با کاهش استرس و اضطراب خواب آرومی رو برای کودکان به ارمغان میاره.
استفاده از این رنگ در کنار رنگ های خنثی پیشنهاد نمیشه،چون باعث خستگی و بی حالی در کودکان میشه.
ترکیب رنگ آبی با رنگ های گرم و ملایم مثل زرد و نارنجی،برای جلوگیری از سکون بیش از حد یا غم انگیزشدن فضای اتاق کودک، گزینه های مناسبی هستن.

آبی

آبی

4-سبز:
این رنگ با تداعی کردن طبیعت، اثری آرامش بخش داره و مناسب ترین رنگ برای فضاهایی هست که به عنوان محیط یادگیری و مطالعه استفاده میشه.
استفاده از رنگ سبز باعث افزایش تمرکز و توانایی خواندن در کودکان میشه و محیط آرومی رو براشون به وجود میاره.
به کار بردن این رنگ برای کودکانی که اضطراب و نگرانی دارن،گزینه مناسبیه.

سبز

سبز

5-سرمه ای:
ترکیب این رنگ با رنگ های گرمی مثل آبی،سفید،زرد و نارنجی فضای آرومی رو برای کودکان ایجاد می کنه.
برای اتاق کودک پسر ترکیب سرمه ای با سفید و
برای اتاق کودک دختر ترکیب سرمه ای با صورتی بهترین انتخابه و فضای شیکی رو به وجود میاره.

سرمه ای

سرمه ای

6-قهوه ای:
با استفاده از این رنگ میتونین یه فضای متفاوت و منحصر به فردی رو ایجاد کنین.
رنگ قهوه ای با رنگ های زیادی ترکیب میشه ولی اگر خواستین در کنار این رنگ از رنگ های گرم و روشن استفاده کنین،به طور همزمان این کار رو انجام بدین.
ترکیب رنگ قهوه ای با زرد و سرمه ای،انتخاب خوبیه.

قهوه ای

قهوه ای

رنگ های مناسب برای اتاق خواب دختران
یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب رنگ اتاق کودکان،جنسیت اون هاست چون انتخاب رنگ باید در خور فضای بازی،رفتاری و روحی کودک باشه.
رنگ ها در ذهن و هیجانات درونی کودکان موثر هستن،بنابراین باید برای اتاق خواب دختران یک رنگ شاد و آرام بخش انتخاب کنین.

 
 
معمولاً اولین انتخاب ها برای اتاق دختران رنگ های صورتی،قرمز،بنفش، سرخابی و نارنجی هستن که متناسب با فضای اتاق،نوع دکوراسیون و رفتار کودک با شدت مناسب به کار گرفته میشن.
رنگ اتاق کودک - ایران رنگ

رنگ اتاق کودک – ایران رنگ

رنگ های مناسب برای اتاق خواب پسران
رنگ های آبی،سفید،طوسی، و طیف های رنگ سرمه ای بیشتر برای اتاق خواب پسرها استفاده میشه.
بهتره که برای اتاق خواب کودکتون با توجه به روحیاتی که داره از رنگ های شاد و کودکانه استفاده کنین.

رنگ های مناسب برای اتاق خواب پسران

رنگ های مناسب برای اتاق خواب پسران

رنگ های مناسب برای اتاق مشترک دختر و پسر
بعضی مواقع به دلیل فضای محدود ساختمان ها،امکان تفکیک اتاق خواب بچه ها ممکن نیست.
یکی از راهکارهای مناسب برای طراحی اتاق مشترک دختر و پسر،تلفیق رنگ های مناسبه.
میتونین دو تا رنگ مناسب برای اتاق دختر و پسر انتخاب کنین و با یه رنگ خنثی تعادل و حریم هر کدومو مشخص کنین.

رنگ های مناسب برای اتاق مشترک دختر و پسر

رنگ های مناسب برای اتاق مشترک دختر و پسر

سخن پایانی

رنگ آمیزی و انتخاب رنگ مناسب یکی از مهم ترین بخش های دکوراسیون به حساب میاد.
از طرفی رنگ آمیزی اتاق کودکان و انتخاب مناسب و درست رنگ ، اهمیت ویژه ای داره،چون کودکان روحیه و عواطف حساسی دارن و انواع رنگ های مختلف سرد و گرم روی روان، تمرکز ،رفتار و شخصیت اونا تاثیر میزاره.
با در نظر گرفتن این نکات و نظرات روانشناسان در این خصوص،فروشگاه بزرگ ایران رنگ سعی داره تا شما رو کمک کنه که بتونین بهترین انتخاب رو داشته باشین.
اگر اطلاعاتی در این زمینه دارین با ما به اشتراک بزارین.

آشنایی با ایر براش و کاربردهای آن

 

 

آشنایی با ایر براش و کاربردهای آن - ایران رنگ
  
 ایر براش چیست؟

ایربراش وسیله ای هست که در بین هنرمندان محبوبیت زیادی داره،که در ترجمه فارسی بهش قلم بادی میگن.
این ابزار در عین ظریف بودن،خیلی دقیق هست که کاربردهای زیادی داره.
در واقع ایربراش همون قلم رنگ هستش با این تفاوت که با کمپرسور فشار هوا رو به شلنگ انتقال داده،
و باعث پاشیدن رنگ روی سطح مورد نظر میشه.

ایر براش چیست؟

ایر براش چیست؟

آشنایی با ایر براش
ایر براش یکی از ابزارهای رنگ آمیزیه که رنگ رو به شکل دلخواه و به صورت ظریف روی سطح مورد نظر پخش می کنه.
این ابزار از نظر ظاهری شبیه به خود نویسه و به یک دستگاه کمپرسور متصل میشه.
برای این که رنگ به صورت دقیق روی سطح مورد نظر پخش بشه،از پوشش های چسبی استفاده میشه،
که بعد از اتمام کار از سطح جدا میشن.
با کمک این ابزار میتونین سایه روشن های دقیقی ایجاد کنین.
این ابزار کاربردهای زیادی در حوزه های مختلف هنری داره از جمله: نقاشی،گرافیک،و…
که در ادامه با این کاربردها بیشتر آشنا میشین.

آشنایی با ایر براش

آشنایی با ایر براش

انواع ایر براش

  • یک تنظیمه:
    این نوع از ایر براش ها به کمک جریان هوا ،رنگ رو از مخزن به سمت بالا میکشن.
    این رنگ به سمت نازل حرکت کرده و به کمک خروجی مخروطی شکل به منظور ایجاد فشار خروجی بیشتر،هدایت میشه.
  • دو تنظیمه:

ایر براش دو تنظیمه جریان هوا رو با فشار دادن ماشه به سمت پایین کنترل می کنه.
جریان رنگ هم با استفاده از کشیدن دکمه به عقب،کنترل میشه.
رنگ به وسیله ی مخزن مخروطی شکل، که توسط نیروی جاذبه تغذیه رو انجام میده،
در بدنه ایربراش جاری میشه.

سه شیوه استفاده از ایر براش
1-روش اول که به روش جاذبه ای معروفه.در این روش مخزن رنگ در بالا قرار داره، و قلم به واسطه جاذبه و خلاء داخل لوله مکش به داخل محفظه نازل کشیده میشه و در نهایت به شکل پودر رنگ از نازل خارج میشه.

2-روش دوم به این صورته که رنگ از داخل مخزن زیرین به واسطه خلاء موجود در محفظه نازل به بالا کشیده میشه و بعد هم به صورت پودر از نازل خارج شده.

3-در آخرین روش هم رنگ از کنار قلم تغذیه میشه.

طرز کار با ایربراش
رنگ آمیزی با ایربراش به وسیله فشار باد انجام میشه،تقریباً شبیه به پیستوله.
پیستوله برای رنگ آمیزی وسیع کاربرد داره که از این نظر شبیه به ایربراش هست.
اما فرقی که این دو تا دستگاه با هم دارن اینه که، کار ایربراش خیلی ظریف و دقیق هستش.
کمپرسور یا پمپ موجود در ایربراش به وسیله نیروی برق،باد یا هوای فشرده تولید می کنه.
این باد به وسیله یه شلنگ متصل، به قلم ایربراش منتقل میشه.
در اصل باد توسط دستگاه ایربراش ایجاد شده و رنگ هم توسط قلم براش پاشیده میشه.
به کمک این قلم،میتونین سطوح مختلفی رو رنگ آمیزی کنین.

انواع کاربردهای ایربراش

انواع کاربردهای ایر براش

انواع کاربردهای ایر براش

قنادی و تزیین کیک و شیرینی
با استفاده از دستگاه ایربراش، روی کیک و شیرینی طرح های مختلفی ایجاد میکنن که سبک جدیدی داره.
برای تزیین کیک به کمک دستگاه ایربراش باید ،داخل مخزن دستگاه رنگ خوراکی بریزین و لوله یا شلنگ رو به سر قلم وصل کنین.
نازل رو فشار بدین و رنگ رو ، روی سطح مورد نظر بپاشین.
با استفاده از دستگاه ایربراش ذرات رنگ ، روی کیک منتقل میشه و میتونین رنگ آمیزی و طراحی یکدستی رو انجام بدین.
خیلی از ایربراش ها درجه بندی دارن و شما میتونین با توجه به نیازتون فشار دستگاه رو کم و زیاد کنین.قنادی و تزیین کیک و شیرینی

قنادی و تزیین کیک و شیرینی میکاپ و گریم

آرایش با ایر براش یک تکنیکی هست که می تونه نظر شما رو جلب کنه چون با استفاده از این دستگاه شاهد یک آرایش متعادل و ملایم
و ماندگار هستین.
این روش گزینه مناسبیه چون سریع خشک میشه و ظاهر طبیعی و درخشانی داره.
با ایربراش طراحی های زیبایی رو میتونین ایجاد کنین.
دقت کنین که استفاده از این محصول نیازمند تمرین زیادی هست.
مثلاً اگر بخواین با استفاده از این دستگاه کرم پودر بزنین باید حواستون باشه که پوشش یکسانی رو ایجاد کنین،
چون اگر فشار زیادی وارد کنین،یه قسمتایی از کرم ضخیم شده و ظاهر کارتون خراب میشه.

میکاپ و گریم

میکاپ و گریم

هنر نقاشی

 
به دلیل ظرافت و دقت در رنگ آمیزی با دستگاه ایر براش،این ابزار بین هنرمندان خیلی محبوب هست.

با به کارگیری دستگاه ایربراش در هنر نقاشی،میتونین  طرح های شگفت انگیز و زیبایی رو به وجود بیارین.

 

هنر نقاشی

هنر نقاشی

نقاشی روی سفال یا ظروف تزیینی
با استفاده از ایربراش میتونین تصاویر زیبایی رو خلق کنین.
برای نقاشی روی سفال باید از رنگ هایی که ماندگاری طولانی و ثابتی دارن،استفاده کنین تا بعد از مدتی رنگ ها از روی ظروف پاک نشن.

صنعت خودرو
از ایربراش ها در کارگاه های دیتیلینگ خودرو به جهت رفع نواقص بدنه خودرو و برای رنگ آمیزی سطوح استفاده میشه.
هم چنین برای ترمیم رنگ خودرو، و از بین بردن خطوط به صورت ظریف و حرفه ای هم کاربرد داره.

این ابزار دارای کنترل میزان پاشش و حرکت ماشه برای پاشیدن رنگ و نازل برای کنترل میزان هواست.

صنعت خودرو

صنعت خودرو

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردم شما رو با دستگاه ایر براش و انواع کاربردهای اون آشنا کنم.

همون طور که تو عکس ها دیدین،نتیجه کار با ایربراش بسیار ظریف و زیبا ست.

اما کار کردن با این محصول نیاز به مهارت و تمرین و تکرار داره،و در صورت کسب مهارت لازم میتونین

از این وسیله در حرفه و هنرهای زیادی استفاده کنین

و از نتیجه زیبایی که خلق کردین،لذت ببرین همچنین میتونین از مشاورهای فروشگاه ایران رنگ کمک بگیرین و از کمک ها و مشاوره های اونها بهره مند بشین.

استون کارپت (فرش سنگی) چیست؟ راهنما و دستورالعمل اجرا استون کارپت

 اجرا و استفاده از استون کارپت ها یک فضای اصیلی را به محیط می دهند که بسیار دوست داشتنی می باشد اما اگر آشنایی زیادی با کف سازی ندارید، ممکن است از نصب استون کارپت (فرش سنگی) صرف نظر کنید، ما در این مقاله به شما یاد می دهیم که با روش های نسبتاً ساده استون کارپت را خودتان بسازید و همچنین یاد می دهیم چگونه خودتان فرش سنگی بچینید، مزایا و معایب استون کارپت و مواردی که باید در مراقبت از آن توجه کنید را نیز گوشزد می کنیم.

 
استون کارپت چیست؟
 
استون کارپت پوششی است که از سنگریزه‌های گرد، سنگ‌ریزه‌های مرمری یا کوارتزیت‌ها ساخته می‌شود که رنگ‌های متفاوتی دارند. علاوه بر این، یک اتصال دهنده یا به نوعی چسب وجود دارد که معمولاً رزین اپوکسی یا رزین پلی اورتان (PU) است و موجب چسبیدن و کنار هم قرار گرفتن سنگ ریزه ها می شود، استون کارپت ها نیز در دانه بندی های مختلف عرضه می شوند و طوری هستند که هنگام راه رفتن روی آن ها احساس خوشایندی را القا می کنند.
 
یک استون کارپت شبیه کف کشی ریخته می شود و می توان بر روی یک پوشش کف از قبل موجود مانند بتن، کاشی و ... اجرا کرد. باید بدانید که این پوشش ها منفذ باز و بدون درز هستند. برای داخل و بیرون ساختمان قابل اجرا بوده و در اصل، این پوشش برای تمام نیازها کاملاً مناسب است.
 
نکته قابل توجه اینکه استون پارکت ها که امروزه برای دکوراسیون داخلی استفاده می شود برای سلامتی بی ضرر تلقی می شوند.
 
مزایا و معایب استون کارپت به شرح زیر است:
 
استون کارپت ها مزایا و معایب مختلفی نسبت به سایر کفپوش ها دارند که چند مورد را به اطلاعتان می رسانیم:
 
مزایا:
عایق صدا
مراقبت و نگهداری آسان
نصب و اجرای نسبتا ساده
مقاومت بسیار بالا
مناسب برای استفاده در محیط داخلی و فضای باز
مقاومت بالا در برابر تنش های حرارتی و مکانیکی
برای مبتلایان به آلرژی مناسب است، زیرا گرد و غبار بسیار کمی با راه رفتن روی این سطح جمع می شود.
بدون شارژ استاتیک ممکن است
می توان روی بسترهای مختلفی مانند چوب، بتن یا کاشی گذاشت
بدون درز، سطح صاف، و در نتیجه بزرگنمایی نوری اتاق
احساس گرما در پاها
طرح استون کارپت براحتی قابل انتخاب است و می تواند با نیازهای کاربر سازگار شود.
معایب:
هزینه های بالاتر نسبت به لمینت و اکثر انواع پارکت
برای نصب باید از قبل آموزش ببینید.
براحتی قابل تعویض و یا حذف نمی باشد.
 
نکته دیگر اینکه استون کارپت ها پس از سال ها استفاده خراشیده می شوند اما این یک نقطه منفی محسوب نمیشود، زیرا اولاً، این خراش ها تقریباً در هر نوع پوشش کف، حتی روی پارکت های گران قیمت و مقاوم ایجاد می شود. ثانیاً، آنها را می توان به راحتی درست و ترمیم کرد. ما به شما نکات و ترفندهایی یاد می دهیم تا تمام نگرانی هایتان در رابطه با اجرا و استفاده از استون کارپت ها به حداقل برسد.
 
استون کارپت ها را در کدام فضاها می توان اجرا کرد ؟
 
یکی از فضاهایی که می توان استون کارپت استفاده کرد فضاهای کنار استخر و یا حمام است زیرا علاوه بر زیبایی، بهداشتی و ضد آب نیز هست.
 
همانطور که قبلا گفتیم هر جا که ظاهری اصیل مورد نظر باشد اجرای استون کارپت مناسب است. در کافه ها و رستوران ها و در نمایندگی‌های خودرو و ... که دوست دارند فضایی متفاوت داشته باشند از این پوشش استفاده میکنند.
 
از جمله مکان های دیگری که میتوان از کارپت استون استفاده کرد در پله ها و راهروها است که جلوه خاصی را به ساختمان ما می دهد.
 
 
در آشپزخانه مخصوصا روی صفحه کابینت  یا میز کار آشپزخانه نیز می توان از این پوشش استفاده کرد زیرا استفاده از المان سنگی به آشپزخانه شما ظاهری مدرن و در عین حال شیک می بخشد و با استحکامی که کارپت استون دارد، از نظر تمیز کردن و مقاومت برش، امتیاز کسب می کند.
 
مصالح مورد نیاز برای ساخت استون کارپت:
 
برای شروع، به مواد زیر برای چیدن فرش سنگی یا استون کارپت خود نیاز دارید:
 
پرایمر اپوکسی
رزین اپوکسی (یا رزین پلی اورتان برای فضای باز)
مخلوط سنگ (ماسه کوارتز ریز)
همچنین برای اجرای این پروژه به مصالح زیر نیاز خواهید داشت:
پارو مخلوط کن
سطل بزرگ برای مخلوط کردن
ماله
برس بزرگ
ماله پایان
غلتک اپوکسی میخ دار (یا یک غلتک رنگ معمولی)
 
همیشه به نکات ایمنی توجه کنید زیرا شما را از آسیب های جدی دور میکند، استفاده از دستکش و ماسک تنفسی باید اجباری باشد، زیرا کار با رزین اپوکسی و سایر چسب‌ها (مانند پلی اورتان) می‌تواند باعث واکنش‌های آلرژیک شود. چشمان شما نیز ممکن است در اثر بخار تولید شده تحریک شود، بنابراین توصیه می شود از عینک محافظ استفاده کنید. با استفاده از موارد زیر می توانید امنیت شخصی خود را تضمین کنید:
 
دستکش
عینک های محافظ
ماسک تنفسی
 
همچنین لازم به ذکر است که تمام مواد مورد نیاز خود را باید حدود 24 ساعت در دمای حداقل 59 درجه فارنهایت (15 درجه سانتیگراد) یا حتی بهتر از آن در دمای اتاق نگهداری کنید. سنگ ها و رزین ها در این دماها آسان تر اجرا می شوند. به هیچ عنوان نباید از مواد مرطوب استفاده کرد، در غیر این صورت کار تمیز و محکم نمی شود.
 
تمام مواد لازم را بچینید و سطح را با جاروبرقی کاملاً تمیز و آماده کنید. کف باید کاملاً عاری از هرگونه گرد و غبار بوده و خشک باشد.
 
بتونه کاری زیرلایه
 
تهیه پرایمر جامد مخصوصاً با سطوح جاذب ضروری است. اگر این کار را انجام ندهید ممکن است رزین اپوکسی بریزد و سنگریزه ها به مرور زمان شل شوند و این باعث ایجاد سوراخ ها و شکاف های ناخوشایند می شود.
 
ابتدا پرایمر را که از دو جزء تشکیل شده است، کاملاً مخلوط کنید.
 
پرایمر را با یک برس پهن در اطراف لبه و گوشه ها بمالید. سپس باید از یک غلتک رنگ استفاده کنید که اندازه آن باید به ناحیه ای که باید روی آن کار کنید بستگی دارد. برای یک اتاق بزرگ، از یک غلتک بزرگ استفاده کنید، در غیر این صورت بتونه کاری به یک کار دشوار تبدیل خواهد شد.
 
سپس مقداری ماسه کوارتز ریز یا ماسه سیلیس روی پرایمر بریزید تا لایه زیر چسبندگی بیشتری داشته باشد و بتوان بهتر اجرا کرد سپس اجازه دهید پرایمر خشک شود.
 
اجرای استون کارپت
 
سنگ ریزه ها را روی مکان مورد نظر که تمیز و عاری از گرد و خاک است بریزید. مخلوط را اضافه کنید و بلافاصله آن را با ماله صاف کنید. همیشه از ماله تکمیلی و تراز استفاده کنید تا کف کاملاً تراز شود. هر ناحیه را به سرعت از نظر ناهمواری بررسی کنید و آن را با مواد بیشتری صاف کنید. یک لامپ پرنور بسیار کمک خواهد کرد.
 
کف باید ضخامتی در حدود 6 میلی متر داشته باشد. اگر عمق بیشتری می خواهید، باید زمان خشک شدن طولانی تری را در نظر بگیرید.
 
پس از حدود 24 ساعت استون کارپت آماده راه رفتن است و پس از 48 ساعت می توانید مبلمان سبک را روی آن قرار دهید و پس از حدود هفت روز به سختی نهایی خود می رسد. تا این زمان باید از تمیز کردن خودداری شود.
 
پس از خشک شدن و قبل از چیدمان مبلمان، همیشه باید منافذ را ببندید، مخصوصاً در اتاق های مرطوب. از یک لایه رزین اپوکسی شفاف استفاده کنید. این ماده در منافذ این پوشش نفوذ کرده و آنها را می بندد. ساختار سطح تقریباً به طور کامل دست نخورده باقی می ماند، اما بسته شدن منافذ، تمیز کردن بسیار بهداشتی و دوام اضافی را تضمین می کند.
شما مشتریان و هنرمندان عزیز می توانید تمام وسایل و ابزار های مورد نیاز جهت اجرای استون کارپت را از فروشگاه ایرن رنگ به صورت حضوری و یا اینترنتی تهیه بفرمایید تا با راهنمایی مشاوران ما در کمترین زمان ممکن بدستتان برسانیم.

روف گاردن چیست؟نحوه ی نگهداری از آن

 روف گاردن چیست؟
امروزه به دلیل زندگی آپارتمان نشینی، از داشتن فضای باز و سرسبز محرومیم، اما با اجرای روف گاردن میشه یه فضای سبز و زیبا برای خودتون ایجاد کنین و به همراه خانواده اوقات خوشی داشته باشین.

به این فضای سرسبزی که در بام ها ایجاد میشه،روف گاردن، باغ بام یا بام سبز میگن.

روف گاردن فضای سبزی هستش که علاوه بر گل وگیاه، صندلی و مبلمان هم برای راحتی و استفاده از محیط گذاشته میشه.


تاریخچه روف گاردن

به طور دقیق نمیشه گفت که اولین بار روف گاردن کجا استفاده شده.شاید اولین گلدونی که روی بام های خونه ها میزاشتن شروع ایجاد همچین فضایی بوده.

در زمان های قدیم تر در ایسلند و اسکاندیناوی که آب و هوای سردی داشتن، برای جلوگیری از اتلاف انرژی از بام های سبز استفاده می کردن و به نوعی پشت بوم هاشونو عایق بندی می کردن.

به این شکل که سه لایه کلوخ چمنی رو روی لایه ای از شاخه ها و ترکه های کوتاه میزاشتن و بام های سبز شیب دار درست می کردن.علت شیب دار ساختن بام ها این بود که آب بارون رو به بیرون هدایت کنن.

اما روف گاردن های مدرن برای اولین بار در دهه 1960 میلادی توسط آلمانی ها به دنیا معرفی شد.کشورهای اروپایی و آمریکایی هم جزء اولین مشتری های این طرح بودن.کم کم این گونه از بام ها در سراسر جهان مخاطبان و علاقه مندان خاص خودشو پیدا کرد.

انواع روف گاردن
بام های سبز یا روف گاردن ها انواع مختلفی دارن که هرکدوم از اون ها با توجه به شرایط محیطی ساختمان اجرا میشن.اگر طبق شرایط خودتون و هوشمندانه یکی از انواع روف گاردن رو انتخاب کنین، نیازی به صرف هزینه ی زیادی نیست.

در هر صورت اگر میخواین برای زیباسازی پشت بام هزینه کنین، با توجه به مزایایی که بام سبز داره این هزینه ها براتون مقرون به صرفه ست.

بام های سبز به 4 دسته تقسیم میشن:

بام سبز گسترده
برای بام هایی که ارتفاع کمی داشته یا برای اجرا نیاز به ضخامت کمی دارن، طراحی میشه.

محیط کاشت در این نوع سیستم کم عمق هست و معمولاً بیشتر از دو نوع گیاه در اون کاشت نمیشه.

زمانی که میخواین بار وزنی کمی در پشت بام داشته باشین، این سبک رو باید اجرا کنین.

از مزایای این روش اینه که هزینه ی مناسبی داره.

بام سبز متمرکز
به این روش مقطع عمیق هم میگن که در اون انواع مختلفی از گیاهان کاشت میشه و در نهایت فضایی شبیه به پارک دارین.

این طراحی از روف گاردن بیشتر در بام های سنتی به کار میره که به یک عمق متعارف از خاک برای رشد گیاهان و چمن های معمولی احتیاج دارن.برای طراحی این نوع از بام سبز نیاز به سازه های جدید هست.


بام سبز ترکیبی:
اگر دو روش متمرکز و گسترده رو ترکیب کنین،بام سبز ترکیبی به وجود میاد و این روش مزایای هردو رو داره.

نکته مهم بام سبز ترکیبی اینه که ظرفیت بار در این روش نسبت به بقیه بیشتره.اما اگر فضای بام گسترده تر باشه، ظرفیت بار اون کمتره.

یکی از ابزارهای که میتونین در بام ترکیبی استفاده کنین، آلاچیق ها هستن که همیشه مورد استقبال قرار می گیرن.

بام سبز جعبه گیاه
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
ایزوسان ساندورا ( عایق سفید پشت بام )
این روش یه طراحی ساده و منظمی داره که در اون از جعبه های مخصوصی استفاده میشه و بیشتر فضای بام رو می گیره.

مزایای روف گاردن:

زیبا سازی فضا
کاهش آلودگی هوا
جلوگیری از هدر رفتن آب باران
کنترل دمای شهری
عایق صوتی و حرارتی
افزایش طول عمر سقف حاصل از اجرای روف گاردن
کاهش آلودگی هوا و دی اکسید کربن
افزایش ظرفیت گرمایی بام
جلوگیری از هدر رفتن فضای سبز
فتوسنتز گیاهان
استفاده از فضا
صرفه جویی اقتصادی
کاهش اثرات گرمایی
تعدیل درجه حرارت

دیزاین روف گاردن

  1. در مرحله اول برای ایجاد بام سبز باید مساحت مورد نظر رو اندازه گیری کرده، بعد با توجه به بودجه ای که دارین یکی از انواع روف گاردن رو طراحی کنین.
  2. قبل از انتخاب گیاه مناسب میزان رشد ریشه، میزان مقاومت گیاه در برابر گرما، تابش مستقیم نور خورشید و وزش باد شدید رو در نظر بگیرین.
  3. درختان کاج که در همه روزهای سال سبز هستن گزینه ی مناسبی برای بام سبز به حساب میان.برای این که تنوع زیادی ایجاد کنین میتونین گیاهان گلدانی بکارین.برای کف بام هم سنگ ریزه های سفید، شن یا ماسه به کار ببرین.
  4. یکی از پرطرفدارترین وسیله هایی که برای روف گاردن به کار میبرن، آلاچیق ها هستن که خیلی هم محبوبن.برای زیبایی و آرامش بیشتر فضا، میتونین از فواره یا آبنما استفاده کنین.
  5. مبلمان مخصوص باغ از ایده های کاربردیه که در نمای کار تاثیر زیادی داره.
  6. با نورپردازی مدرن و مناسب میتونین به فضای بام سبز عمق و حالت بدین.از مزایای نورپردازی مدرن و مناسب اینه که راه وروردی و خروجی رو در وقت شب به خوبی تشخیص میدین.اگر میخواین یه فضای احساسی و صمیمی داشته باشین از نورپردازی کم شدت و لطیف در قسمت های بالای دیوار یا پایین درخت ها استفاده کنین.
  7. به کاربردن المان های مختلف در فضای بام سبز بستگی به فضای موجود داره.یکی از مواردی که میتونین ازش استفاده کنین، باربیکیو هست.از بهترین و شیک ترین نوع اون باربیکیو سنگی هست که ماندگاری بالایی داره ولی در عین زیبایی وزنش زیاده.

کلام آخر…

روف گاردن ها باغ های خونگی هستن که برای بام ها طراحی و اجرا میشن.وجود بام سبز در ساختمان باعث میشه بتونین فضای بلا استفاده ی اون رو تبدیل به محیطی آروم و مفرح کنین.

در این محتوا از ایران رنگ از طراحی تا نگهداری روف گاردن هر مطلب و اطلاعاتی که نیاز باشه رو توضیح دادم.

مناسب ترین رنگ برای کناف

 مقدمه: یکی از مهم ترین کارها بعد از نصب کناف، رنگ آمیزی اون هست. به همین دلیل لازمه که در انتخاب رنگ و نقاشی روی کناف دقت بالایی داشته باشین و بهترین رنگ برای کناف رو انتخاب کنید چون به کار بردن رنگ مرغوب در نتیجه ی کار تاثیر زیادی داره.

 
در انتخاب رنگ بندی مناسب علاوه بر جنس، لازمه به شرایط محیط هم توجه بشه به این خاطر که اون رنگی که برای کناف پذیرایی انتخاب میشه، مناسب آشپزخونه نیست.
 
انواع رنگ ها و بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کناف
معمولاً برای رنگ کردن کناف از رنگ پلاستیک، روغن و اکریلیک استفاده میشه که در انتخاب هر کدوم از اونها باید به نوع دکوراسیون و شرایط محیط توجه کنین.
 
رنگ آمیزی کناف با رنگ پلاستیک
 
برای افرادی که میخوان کمتر هزینه کنن، رنگ پلاستیک گزینه ی مناسبیه چون مقرون به صرفه ست.
 
عیبی که این رنگ داره اینه که قابل شست و شو نیست و در مقابل رطوبت و آب مقاومت کمی داره.پس موقع انتخاب حواستون به این عیوب باشه.
 
رنگ آمیزی کناف با رنگ روغن
 
یکی از رنگهای مناسب برای کناف، رنگ روغن هست چون قابل شست و شو هستش و برای افرادی که تمایل به تمیز کردن سقف دارن، انتخاب خوبیه.
 
رنگ آمیزی کناف با رنگ اکریلیک
 
از مناسب ترین و بهترین رنگ ها برای کناف، رنگ اکریلیک هست.این نوع رنگ نسبت به بقیه ی رنگ ها ویژگی های بیشتری داره از جمله: تنوع رنگی بالا،بدون بو بودن،سرعت خشک شدن،طول عمر زیاد،مقاوم در برابر نور خورشید، غلظت و انعطاف پذیر بودن که از به وجود اومدن ترک روی سطح گچی جلوگیری می کنه.
 
در مورد شست وشوی این رنگ باید بگم که تمیز میشن اما رنگ های روغنی تمیز کردنشون راحت تره.اینم از معایب رنگ اکریلیک.
 
اگر براتون کیفیت رنگ مهمه رنگ اکریلیک رو بهتون پیشنهاد می کنم ولی اگر براتون تمیز کردن کناف ها اهمیت بیشتری داره،از رنگ روغن استفاده کنین.
 
بعضی از افراد هم هستن که هزینه نهایی براشون تو الویت هستش، اگر جزء این افراد هستین رنگ پلاستیک انتخاب خوبیه و برای پروژه های بزرگ استفاده از این رنگ خیلی رایجه.
 
نکات مهم برای رنگ آمیزی کناف
وقتی آخرین مرحله ی نصب کناف تموم شد، نوبت به رنگ زدن اون میرسه.بهتره قبل از این مرحله هر تغییری که لازمه انجام بشه چون بعد از اون هر تغییری که صورت بگیره باعث ترک خوردن رنگ میشه در نتیجه باید قبل از رنگ آمیزی همه ی مراحل مثل مشخص کردن جای هالوژن ها و برق کشی رو انجام بدین.
 
پقبل از رنگ آمیزی باید سطح کار صاف و یکدست بشه تا شاهد یک نتیجه ی زیبا باشین.برای انجام این کار باید سطح کار زیرسازی بشه.
 
نکات مهم برای رنگ آمیزی کناف
 
پوشش دادن درزها: این مرحله اهمیت زیادی داره.پوشاندن درزها و اتصالاتی که در کناف هست به وسیله ی کناف کار یا نقاش انجام میشه.قبل از شروع رنگ آمیزی باید پخ زدن انجام بشه یعنی نقاش پخ زدن اتصالات رو به وسیله ی تیغ موکت بُری انجام میده تا محل اتصال بین هر دو قطعه ی پنل به خوبی با بتونه پر بشه تا بعد از خشک شدن سطح کار یکدست و تمیز بشه.
بتونه کاری: بتونه مخلوطی از آب و کمی پودر کناف هست که برای زیرسازی به کار میره. در این مرحله دقت زیادی لازمه تا همه ی فرورفتگی ها پوشیده و یکدست بشه.بهتره که بتونه رو به مقدار کمی درست کنین تا قبل از خشک شدنش بتونین اون رو به درستی روی سطح مورد نظرتون بزنین.هر چی بتونه یکدست تر باشه، نتیجه ی کار قشنگ تر میشه.
تور کشی: محل اتصالات و درزها رو با کشیدن نوار تیپ پوشش میدن.بعضی وقتا لازمه این مرحله چند بار تکرار بشه تا سطح مطلوبی برای رنگ آمیزی به وجود بیاد.
سنباده زدن: بعد از مرحله ی تور کشی با استفاده از سنباده ی نیمه نرم همه ی برآمدگی ها و نواقص احتمالی رو برطرف کنین تا کاملاً سطح صاف بشه.
رنگ آمیزی کناف
 
رنگ آستر: اولین قدم برای رنگ آمیزی کناف استفاده از رنگ آستر هست تا با کمک لکه گیری سطح کار برای نقاشی آماده بشه.انجام رنگ آستر روی کناف به کاهش چسبندگی بتونه مراحل قبل، کمک می کنه.بعضی اواقات میشه لکه گیری رو با بتونه انجام داد.
سنباده کشی: بعد از این که رنگ آستر زده شد، باید به وسیله ی سنباده سطح یکدست بشه.صاف تر شدن سطح روی نتیجه ی نهایی تاثیر چشم گیری داره.برای رنگ آمیزی کناف بسته به نوع رنگ انتخابی و زیرسازی که انجام میشه، چند مرحله باید کناف ها رنگ آمیزی بشن.
خشک شدن رنگ: بین هر مرحله از رنگ آمیزی زمان کافی لازمه تا رنگ کامل خشک بشه،و مرحله ی بعدی رنگ آمیزی شروع میشه.این مراحل تا وقتی که کناف ها به طور کامل با رنگ مورد نظر پوشیده بشن ادامه داره.
پیشنهاد میکنیم مطالعه کنید
بتونه کناف ( +K )
نکته ی قابل توجه اینه که بعد از آخرین مرحله ی رنگ آمیزی کناف ها، میشه هالوژن ها رو نصب کرد.
 
اما مشخص کردن جای اون ها و اتصالات مربوط، باید حتماً قبل از شروع به نصب کناف و در مرحله ی طراحی معلوم بشه.
 
رنگ مناسب برای کناف پذیرایی
 
معمولاً چون در پذیرایی میزبان مهمون هستیم یکی از محل های پر رفت و آمد به حساب میاد پس باید در انتخاب نوع و جنس رنگ و تناسب اون با محیط دقت بشه.
 
اگر سقف پذیرایی کوتاه و فضا هم کوچیکه بهتره رنگ های روشن برای رنگ آمیزی کناف به کار بره تا سقف بلندتر نشون داده بشه.
 
اما اگر سقف بلند و فضای خونه هم بزرگ باشه، شرایط انتخاب رنگ راحت تره، چون با توجه به سلیقه و دکوراسیون خونه میشه از رنگ های خاص یا ترکیب چند رنگ استفاده کرد.
 
برای رنگ آمیزی کناف سقف پذیرایی، دقت به دکوراسیون داخلی اهمیت داره.مثلاً اگر دکوراسیون خونه مدرن باشه استفاده از رنگ های تیره و روشن مناسب تره یا برای دکوراسیون سلطنتی، اگر قسمت هایی از کناف رنگ طلایی بخوره جلوه ی زیباتری به وجود میاد.
چند جمله آخر...
 
کناف ها یکی از مصالح ساختمانی پرطرفدار هستن که در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش مهمی دارن و برای زیباتر کردن سقف، اون رو رنگ آمیزی می کنن.
 
رنگ آمیزی کناف باید به افرادی که در این زمینه مهارت کافی دارن سپرده بشه، مخصوصاً اگر کناف در قسمت سقف باشه، چون رنگ آمیزی کناف سقف علاوه بر مهارت بالا نیاز به صبر و حوصله داره.
 
در این محتوا در ایران رنگ انتخاب بهترین رنگ برای کناف و مراحل رنگ آمیزی رو براتون توضیح دادم که امیدوارم براتون کاربردی باشه.
 

رنگ آکریلیک چیست؟ قیمت رنگ اکریلیک دیوار

 رنگ‌آمیزی منزل از نکات بسیار مهمیه که در نما و زیبایی بخش داخلی و خارجی ساختمان تاثیر به سزایی داره. پس انتخاب نوع رنگ خیلی مهمه. پس برای آغاز رنگ‌آمیزی حتما به کیفیت آن توجه کنین. رنگ اکریلیک نوعی از رنگ‌هاست که امروزه بسیار مورد توجه و استفاده هستش. در اینجا با قیمت رنگ اکریلیک برای نقاشی ساختمان آشنا می‌شین و از همه مهمتر چند نکته طلایی رو یاد می گیرین که باعث میشه هزینه های نقاشی تون کاهش پیدا کنه.جدیدترین لیست قیمت رنگ اکریلیک و سریعترین روش خرید رنگ اکریلیک رو با ایران رنگ تجربه کنین .

 
ویژگی اصلی این رنگ اینه که پایه آبه. به عبارت دیگه در آب حل میشه. حلالیت این رنگ در آب نسبت به رنگ‌های دیگه ای که در روغن حل می‌شن، مزایای بسیاری رو به اون داده.
 
این رنگ نسل تازه‌ای از رنگ‌های ساختمانی هست که به دلیل سازگار بودن با محیط زیست این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده و بسیار کابردی شده . این رنگ در سال‌های اخیر به جایگزین مناسب برای رنگ‌های روغنی و پلاستیکی شده و صنعت رنگ آمیزی ساختمان رو دچار تغییر و تحول کرده.
 
این رنگ نوعی رنگ شیمیایی و نوعی پرایمر پلاستیکی هست که به دو گروه حلال نفتی و حلال آب تقسیم میشه. در ابتدا از این رنگ برای رنگ‌آمیزی اتومبیل استفاده می‌شده اما امروزه به واسطه ویژگی های جالبی که داره، در صنعت ساختمان‌سازی کاربردهای فراوانی پیدا کرده و خیلی از نقاشها این رنگ رو جایگزین رنگ‌های روغنی کرده‌ان.
 
۲ . تفاوت بین رنگ روغن و رنگ اکریلیک
 
نسبت به رنگ روغن زودتر خشک میشه.
رنگ روغن بعد از مدتی ممکنه تولید سرب کنه که برای محیط زیست مضره. اما رنگ اکریلیک سازگار با محیط زیست هستش.
تنوع رنگی رنگ‌های اکریلیک خیلی بیش‎‌تر از رنگ‌های روغنه.
رنگ روغن پس از پایان کار دیگه قابل تغییر نیست، اما رنگ اکریلیک با استفاده از مدیوم‌ها قابل تغییر هستن.
۳ . ویژگی‌ها و مزایای رنگ اکریلیک
این رنگ دارای ویژگی‌های خاصی هستش که باعث شده در صنایع مختلف کاربرد داشته باشه. این ویژگی‌ها عبارتند از:
 
دوام و ماندگاری بالا
خاصیت درخشندگی بالا
دارای غلظت بالا
سهولت در استفاده
تنوع زیاد
فاقد بوی بد
مقاوم در برابر نور خورشید
قابلیت شست و شو
خاصیت خشک شدن سریع
دارای مقاومت بالا در برابر ساییدگی
سازگاری با محیط زیست
انعطاف پذیری
قابل استفاده روی سطوح مختلف
عدم جذب گرد و خاک
دارای قابلیت ترمیم دوباره
عدم ترک خوردگی
آیا رنگ اکریلیک قابل شستشو هست؟
همونطور که گفتم یکی از مزایای رنگ اکریلیک، قابل شست و شو بودن اونه. رنگ آکریلیک از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه ی ارائه شده توسط پتروشیمی ها برای رزین های رنگ آکریلیک هست و با مقاومت و دوام بالا و داشتن قابلیت شست و شوی ۱۰۰ درصدی در بین رنگ های حلال آب یک امتیاز ویژه محسوب میشه.
 
البته باید توجه کنین در صورتی که آکریلیک روی لباس بریزه، پاک کردن اون تنها با آب، سخت یا حتی غیرممکنه. برای حل شدن لکه‌های خشک شده بهتره از استون کمک بگیرین.
 
بهترین زمان برای شست و شوی رنگ آکریلیک ۱ تا دو هفته بعد از رنگ آمیزی هست، هر چند رنگ آکریلیک ظرف ۲۰ دقیقه پس از اجرا خشک میشه اما تمام مواد موجود در رنگ آکریلیک خشک نمیشه پس زمان مناسب برای شست و شوی رنگ آکریلیک حداقل یک هفته پس از اجرا هستش.
 
اولین بار رنگ اکریلیک در سال ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت، این رنگ با آب و الکل حل می‌شه. آن دسته از رنگ‌های اکریلیک که با آب حلال هستن به میزان آبی که شما به رنگ اضافه می‌کنین می‌تونه سطحی ضخیم و یا نازک رو ایجاد کنه، و پس از خشک شدن شبیه به رنگ‌های روغنی و یا آبرنگ می‌شن. رنگ های اکریلیک به خاطر قابلیت انعطاف پذیری بالا و همچنین زود خشک شدن پس از استفاده امروزه بسیار محبوب هستن ولی شاید از مزایا و معایب رنگ اکریلیک باخبر نباشین.
 
۴ . معایب رنگ اکریلیک
در کنار مزایایی که استفاده از این رنگ در صنایع داره معایبی هم داره که در ادامه با اونها آشنا میشین.
 
نسبت به رنگ‌های دیگه براقی کم‌تری داره.
به دلیل خشک شدن سریع ممکنه تکه‌ها و لکه‌های روی آن باقی بمونه.
همه انواع رنگ اکریلیک به طور ۱۰۰ درصد قابل شست و شو نیستن.
ممکنه رنگ اکریلیک بعد از استفاده روی سطوح کمی تغییر رنگ بدن و تیره تر بشن.
سریعترین روش خرید رنگ اکریلیک را با ایران رنگ تجربه کنید .
 
۵ . انواع رنگ آکریلیک
رنگ‌های اکریلیک به صورت مات و براق و همچنین در بسته‌بندی‌های قوطی، بطری و … در بازار موجودن. همچنین غلظت‌های متفاوتی از این نوع رنگ در بازار وجود داره که بر اساس نیاز خود می‌تونین اون ها رو انتخاب کنین.
 
۶ . نکاتی در مورد استفاده از رنگ اکریلیک
رنگ اکریلیک به دو صورت برای بخش داخلی و بخش خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیره.
قبل از این که کار رنگ آمیزی رو شروع کنین، رنگ رو به درستی هم زده و مخلوط کنین. هر یک کیلوگرم رنگ حدود پنج متر مربع رو پوشش میده.
دقت کنین سطحی که می‌خواین اون رو با این رنگ، رنگ آمیزی کنین، کاملا خشک باشه و گرد و غبار و آلودگی هم روی سطح نباشه. بهتره سطوح رو با فشار قوی آب بشورین و منتظر باشین تا خشک بشه.
رنگ رو در جای مناسب به دور از یخ زدگی نگه‌داری کنین. دمای مناسب نگهداری بین ۵ تا ۳۵ درجه هست.
بهترین زمان مصرف رنگ اکریلیک تا ۳۰ ماه بعد از تاریخ مصرف هست.
میزان آب اضافه شده به این رنگ باید حدود ۲۵ درصد باشه.
اگر سطح مورد نظر از قبل فاقد رنگ بوده، قبل از استفاده حتما از پرایمر استفاده کنین.
بهتره برای رنگ آمیزی از غلتک کمک بگیرین. ترجیحاً اگه از قلم مو استفاده نکنین بهتره.
بین دوبار رنگ آمیزی با رنگ اکریلیک بهتره که ۲ تا ۴ ساعت فاصله باشه.
مدت زمان خشک شدن رنگ اکریلیک بستگی به دما، جریان هوا، ضخامت رنگ و … داره.
 
۷ . سطوحی که رنگ اکریلیک روی اون ها اجرا میشه
این رنگ رو می‌تونین روی سطوح از جنس‌های مختلف مثل بتن، آجر، گچی، فلزی، سقف کناف و در رنگ آمیزی نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده کرد. دقت کنین موقع خرید رنگ، با توجه به سطح مورد نظرتون رنگ‌های مخصوص ضد زنگ، ضد رطوبت و … را تهیه کنین. سریعترین روش خرید رنگ اکریلیک را با ایران رنگ تجربه کنید .
 
۸ . کاربردهای متفاوت رنگ اکریلیک
استفاده در هنر نقاشی روی بوم
نقاشی روی شیشه
طرح و نقاشی روی پارچه
نقاشی روی سفال
استفاده در صنعت خودروسازی
استفاده در خط کشی خیابان‌ها و بلوارها
تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغنی
سریع یا آهسته کار می‌کنین؟
رنگ اکریلیک به خاطر ماهیتی که داره خیلی سریع خشک میشه و نیازمند سرعت عمل بالایی برای کار هست اما رنگ روغنی مدت زمان طولانی بر روی سطح خیس می مونه و امکان تغییر در اثر، وجود داره.
 
تغییر رنگ
تغییر رنگ در این رنگ ها بعد از خشک شدن اتفاق می‌افته ولی در رنگ های روغنی تغییر رنگ به سرعت اتفاق نمی‌افته و همون رنگی که روی بوم استفاده شده تا مدتی می مونه.
 
محل کار
یکی دیگه از خصوصیات این رنگ اینه که بدون بو هستن. اگر شما جایی هستین که می‌خواین رنگ آمیزی رو به کودکان یاد بدین، رنگ اکریلیک بهترین انتخابه، چون رنگ‌های روغنی دارای بو هستن و این ممکنه برای کودکان یه کم ناخوشایند باشه.
 
این رنگ‌ها بسیار متنوع هستن. این رنگ‌های نسل جدید برای ایجاد پوشش بافت در سطوح مناسب هستن چون غلظت بالایی دارن و به سرعت خشک می‌شن و بو ندارن. این نوع رنگ انعطاف‌پذیره و به همین دلیل روی تمام سطوح از جمله سیمانی، گچی، صفحات کناف، و هر سطح دیگه ای قابل اجرا هستن و پوشش ضد رطوبت ایجاد می‌کنن. درمقابل نور خورشید یا uv مقاومن و در نتیجه بسیار عمر بالایی دارن.
 
رنگ های اکریلیک با آب حل می‌شن
به خاطر این که این رنگ ها با آب قابل حل هستن به راحتی هم قابل شستشو ان در حالی که برای پاک کردن رنگ های روغنی نیاز به حلال های دیگه از جمله الکل هستش.
 
غیر سمی و بدون بو و حساسیت
وقتی رنگ روی پوست شما بریزه جای هیچ نگرانی نیست چون این نوع رنگ ها هیچ ماده سمی که باعث حساسیت پوست بشن رو در خود ندارن ولی در درجه های رنگ های بالاتر ممکنه دارای مقادیری اکسید کادمیوم باشن.
 
شبیه رنگ روغنی
بعد از انجام کار و خشک شدن رنگ ممکنه در نگاه اول رنگ اکریلیک شبیه رنگ روغنی بنظر برسه.
 
چند منظوره و قوی
همونطور که گفتم با میزان دلخواه آب اضافه شده به اون میتونین لایه نازک و یا ضخیم از رنگ رو بدست بیارین. رنگ‌های اکریلیک بسیار متنوع هستن و برای ایجاد بافت در سطوح مناسب ان، چون غلظت بالایی داشته و به سرعت هم خشک میشن. این رنگها انعطاف‌پذیرن و به همین علت روی تمام سطوح از جمله مدل‌های خمیر کاغذ پارچه و کفش قابل استفاده هستن.
 
زمان خشک شدن سریع
بعضی از هنرمندان و نقاشان خشک شدن سریع این نوع رنگ‌ها رو نقطه ضعف می‌دونن چون که اونها بر این باورن که امکان مانور و تغییر در رنگ رو پایین و در برخی موارد ناممکن می‌کنه و همین امر نیازمند سرعت بسیار بالایی هم در آماده سازی و هم در رنگ کردن نیاز داره. به یاد داشته باشین که اگر این رنگ‌ها روی لباس بریزه باید بلافاصله با آب گرم و صابون شسته بشن در غیر اینصورت بعد از خشک شدن غیرقابل برگشت میشن.
 
استفاده به‌ جای آبرنگ
اگر شما در مهد کودک کار می‌کنین و یا کودک خردسال تو خونه دارین و به رنگ و رنگ آمیزی علاقه داره، این رنگ ها گزینه جذابی برای اونها می‌تونه باشه.
 
همیشه رنگ آمیزی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان برای رنگ کردن منزل کاری جذابی هست. رنگهای اکریلیک پایه آب نسل جدید از رنگ‌های ساختمانی هستن که با توجه به مسائل زیست‌محیطی و عدم استفاده از حلال‌های آلی و مواد مضر کاربردی این نوع رنگ‌ها روبه افزایشه. به طوری که به تدریج جایگزین مناسبی برای رنگ‌های روغنی الکیدی هستن.

رنگ دکوراتیو تراورتینو ساندورا کوارت

 رنگ دکوراتیو تراورتینو ساندورا کوارت یکی از محصولات شرکت ساندورا می باشد که جزو رنگ های بسیار زیبا و جذاب دکوراتیو هست، این محصول بر پایه رزین های اکریلیک می باشد و بعد از اجرا طرحی جذاب و زیبا مانند سنگ مرمر و تراورتن ایجاد می کند.

 
به ازای هر یک کیلو از این محصول شما می توانید یک متر از فضای مورد نظرتان را پوشش دهید.
 
رنگ دکوراتیو تراورتینو ساندورا کوارت را می توانید روی تمام سطوح از جمله گچی، بتنی، فلزی و چوبی اجرا کنید. فقط این نکته را فراموش نکنید که حتما قبل از زدن رنگ دکوراتیو تراورتینو حتما از دکوپرایمر ساندورا به عنوان زیر کار استفاده کنید.
 
پوشش دکوراتیو تراورتینو ساندورا بافتى با جلوه زیبا و به یاد ماندنى از طرح و نقش هاى سنگ هاى مرمر ایجاد می کند.
 
ازجمله خصوصیات منحصر بفرد این محصول موارد زیر می باشد:
 
این رنگ دکوراتیو اثرات متفاوتى را با نورپردازى ایجاد مى کند.
داراى سطحى بى بو، غیر قابل اشتعال و دوستدار محیط زیست مى باشد.
داراى کاربرى آسان و ایجاد محیط واقعى بر مبناى ایجاد الگوهاى مطلوب از دیگر مزایاى این محصول مى باشد.
چند نکته مهم:
 
رنگ دکوراتیو تراورتینو ساندورا را می توان با ابزارهای ماله و برس اجرا و طرح هاى متنوعى خلق کرد.
براى آبگریزى سطح در مرحله آخر از لایه محافظ هیدروشاین ساندورا استفاده کنید.
شما مشتریان عزیز می توانید انواع محصولات ساندورا را با کمترین قیمت موجود در بازار از فروشگاه ایران رنگ تهیه بفرمایید.
 
ایران رنگ فروشگاهی به وسعت ایران
خرید رنگ دکوراتیو تراورتینو ساندورا کوارت - ایران رنگ
صفحه قبل 1 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد