x تبلیغات
toonblog.ir

رنگ کنیتکس چیست؟ مزایا و معایب کنیتکس،خرید کنیتکس

 کنیتکس چیست ؟ در رنگ آمیزی نمای ساختمان اگر به رنگ دیوار برجسته یا رنگ با طرح چرم و چیزایی مشابه این علاقه دارین، باید رنگ کنیتکس رو بیشتر بشناسین.کنیتکس معمولاً به عنوان یکی از انواع رنگ ساختمان شناخته میشه ولی در واقع نوعی پوشش رنگیه که ترکیب خاصی از مواد رنگی، شیمیایی و پنبه نسوز هست و انواع اون رومی‌تونین روی دیوارها، سقف و حتی نمای ساختمان ببینین. این نوع رنگ، طرح‌های متنوع و برجسته ایجاد می کنه که در برابر انواع شرایط آب و هوایی مقاومت بالا و کاربردهای زیادی هم میتونه در صنعت ساختمان داشته باشه.لیست قیمت کنیتکس و خرید کنیتکس فقط از ایران رنگ.

کنیتکس چیست (Kenitex) ؟

مواد تشکیل دهنده‌ی کنیتکس : رزین سنتیک، پرلیت، پنبه نسوز و … هستش. این رنگ ضخامت بیشتری نسبت به رنگ های دیگه داره و با ابزار خاصی اجرا میشه. این پوشش بین المللی بوده و به قدری دوام و مقاومت داره که از دمای زیر صفر کانادا تا آفتاب سوزان آفریقا رو جوابگو هست.

قیمت کنیتکس

انواع بافت :

بافت درشت: این نوع به دلیل داشتن بافت درشت برای دیوارهایی که نیاز به تعمیر دارن و سطح نا صافی دارن، مناسبن.این رنگ میتونه تمام برآمدگی ها رو پوشش بده.

بافت متوسط: یک پوشش مناسب برای فضاهای خارجی با دونه های پرلیت متوسط و مقاومت عالی در برابر شرایط جوی هستش.

بافت ریز: این پوشش مناسب برای داخل یا نمای ساختمان با دانه های ریز پرلیت هست. این نوع بافت با ایجاد خطوط طراحی شده روی سطح باعث ایجاد تغییر در معماری ساختمان میشه.

انواع :

این رنگ انواع متنوعی داره که هر کدوم برای فضای خاصی مناسب هستن.

1- رنگ کنیتکس پلاستیک :

این رنگ ضدآب نیست در نتیجه نمیشه از اون برای فضاهای خارجی استفاده کرد و بیشتر برای محیط های داخلی و فضاهایی با رطوبت کم مناسبن.از جمله ویژگی های این نوع رنگ ، خشک شدن سریع نسبت به سایر رنگ ها ست.

2- رنگ کنیتکس روغنی :

این نوع رنگ ضد آبه و مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی داره در نتیجه میتونه گزینه مناسبی برای محیط های خارجی به خصوص در شهرهای با آلودگی زیاد و باران های اسیدی باشه. این رنگ در بازار با عنوان کنیتکس نمای ساختمان یا کنیتکس ضد آب شناخته میشه.

3- رنگ کنیتکس اکریلیک :

این نوع رنگ ترکیبی از دو حالت پلاستیک و روغنی هست. در نتیجه برای دیوارهای داخلی و فضاهای خارجی مناسبه. روی هر نوع سطحی چه صاف چه زبر قابلیت اجرا داره و به راحتی با پیستوله روی سطح پخش میشه.

مزایای رنگ کنیتکس چیست؟

پوشش دادن نقص های ظاهری دیوار، بدون نیاز به گچ کاری، عایق حرارت و صوت، صرفه اقتصادی، دارای طرح های متنوع، سرعت اجرای بالا، وزن پایین و دارای تنوع رنگ. ایران رنگ بزرگترین فروشگاه اینترنتی برای خرید رنگهای کنیتکس.

معایب کنیتکس :

در صورتی که این رنگ در برابر تابش مستقیم و طولانی آفتاب قرار بگیره، کیفیت اولیه خودش رو  از دست میده در نتیجه مناسب فضاهای گرم و در معرض آب نیست.همچنین از رنگ های کنیتکسی که بر پایه بنزین هستن به دلیل بوی بنزین و خطر آتش سوزی نباید در فضای سربسته و داخلی استفاده بشه.

مراحل و نحوه اجرای رنگ کنیتکس :

1- آماده سازی سطح مورد نظر: سطح باید تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشه. همچنین ترک ها و شکاف ها باید پوشش داده بشن.

2- استفاده از پرایمر آستری: برای پوشش اولیه باید از پرایمر آستری استفاده بشه تا بتونین راحت تر رنگ کنیتکس رو اجرا کنین.

3- ورز دادن: رنگ رو در سطل های بزرگ ریخته و کاملاً ورز بدین.

4- استفاده از پیستوله: در نهایت با استفاده از پیستوله سطح مورد نظر رو رنگ کنین.

کنیتکس نمای ساختمان:

رنگ کنیتکس ضد آب:نفوذ پذیری رطوبت در این رنگ به خاطر وجود پرلیت و رزین سنتیک در ترکیبات اون تقریبا صفره و این رنگ برجسته زیبا میتونه برای سال‌های زیاد روی نمای ساختمان شما باقی بمونه.

کنیتکس طرحدار :از کنیتکس نمای ساختمان همچنین می‌تونین در نماهای طرح سنگ و چوب هم استفاده کنین.

استفاده از پیستوله یا غلطک

رنگ کنیتکس رو میشه به وسیله پیستوله و یا با غلتک روی دیوار پهن کرد. البته اگر طرفدار رنگ طرحدار باشین،در هر دو صورت بعد از رنگ کردن دیوار بلافاصله باید با ابزارهای مخصوص، طرح خودتون رو روی دیوار پیاده سازی کنین.

قیمت اجرای کنیتکس به ارتفاع سطحی که قراره رنگ بشه و زیرسازی اون بستگی داره. همین طور نوع رنگ مصرفی در تعیین قیمت و خرید کنیتکس موثره. معمولاً نوع کنیتکس پلاستیک ارزون‌تر و نوع کنیتکس اکریلیک گرون‌تر هستش.
شما مشتریان عزیز می توانید تمام رنگ های کنیتکس را از فروشگاه ایران رنگ با ضمانت اصالت کالا تهیه بفرمایید.

چه زمانی برای اجرای این رنگ مناسبه؟

در زمان بارندگی نباید در فضای خارج، از این رنگ استفاده میشه به دلیل این که رطوبت مانع چسبندگی رنگ به سطح شده و تبله می کنه.

هم چنین در فصول گرم که درجه هوا بیشتر از 40 درجه و در فصول سرد با دمای زیر صفر درجه استفاده از رنگ کنیتکس پیشنهاد نمیشه.

کاربردهای چسب سیلیکون (چسب آکواریوم)

 در این مطلب قصد دارم کاربردهای چسب سیلیکون یا همون چسب آکواریوم رو توضیح بدم.  چسب آکواریوم، چسب  و درزگیری هستش که از ترکیب سیلیکون و اکسیژن تولید شده، عایق بسیار خوبی برای رطوبته. به دلیل موندگاری بسیار طولانی، هم از لحاظ شیمیایی و هم از لحاظ حرارتی، در موارد زیادی مورد استفاده قرار می گیره. درزگیر سیلیکون یا همون چسب آکواریوم برخلاف خیلی از چسب های دیگه در برابر تغییرات جوی مقاومت بالایی داره.

این محصول همه کاره برای استفاده روی طیف گسترده ای از سطوح بسیار مناسبه و انتخاب خوبی برای انجام اتصالات هستش.

کاربرد چسب آکواریوم در تعمیرات خانگی و پیشگیری ها

شاید رایج ترین و معروف ترین مورد استفاده چسب و درزگیر سیلیکون در خونه، کاربرد اون در امور تعمیراتی باشه. این چسب برای پرکردن ترک ها و فواصل بین سطوح مختلف بسیار مناسبه. چسب و درزگیر سیلیکون به دلیل ضد آب بودن معمولاً برای پرکردن سوراخ ها و منافذ و هم چنین برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به لایه های زیرین مورد استفاده قرار می گیره.

نصب و درزگیری شیشه ها با چسب آکواریوم

چسب آکواریوم یا درزگیر سیلیکون محصولی فوق العاده با ویژگیهایی خاص هست که اون رو پیشاپیش اکثر چسب های دیگه قرار میدن. خاصیت الاستیک، موندگاری بسیار طولانی، قدرت چسبندگی فراوان تقریباً به تمام سطوح رایج حتی به پلاستیک، فلز و شیشه از مزایای قابل توجه این محصول هستش.

 نصب و درزگیری شیشه ها با چسب آکواریوم
 

چسب آکواریوم به عنوان درزگیر ساختمانی

چسب و درزگیر سیلیکون موارد مصرف خیلی زیادی در انجام تعمیرات و اتصالات ساختمانی داره و محصولی مطمئن برای استفاده روی سطوحیه که در معرض تغییرات شدید دما، تابش مستقیم آفتاب، باران، بادهای شدید و حتی برف و یخبندان قرار دارن. از چسب و درزگیر سیلیکون برای نصب شیشه های پنجره استفاده میشه. هم چنین این چسب درزگیر برای انجام امور شیشه بری و نصب و درزگیری های داخل سرویس های بهداشتی هم به کار برده میشه.

چسب آکواریوم در اتومبیل ها، وسایل برقی، لوازم خانگی

چسب سیلیکون در کارخونه ها و واحدهای تولیدی، از اتومبیل سازی گرفته تا کارخونه های لوازم خانگی نیز مصارف گسترده ای دارن. توانایی این چسب درزگیر در تحمل دماهای پایین و بالا اون رو به چسب و درزگیر ایده عالی برای تولید محصولاتی با موندگاری طولانی تبدیل کرده .

درزگیر سیلیکون برای استفاده در موتور اتومبیل هم بسیار مفیده و حتی جهت ساخت واشر ماشین که نیاز به تحمل دمایی بسیار زیادی داره هم به کار برده میشه.

این چسب در فرآیند تولید تجهیزات و لوازم الکترونیک، هم به عنوان چسب و هم به عنوان درزگیر کاربرد داره؛ به ویژه برای عایق کردن و درزگیری کابل ها و سنسور ها.

 شما مشتریان عزیز می توانید انواع چسب های سیلیکون را از فروشگاه ایران رنگ تهیه بفرمایید.

ویژگی های چسب سیلیکون
  • انعطاف پذیر بودن: این چسب ها انعطاف پذیر بوده و روی همه ی سطوح افقی، عمودی یا مورب میشه اونها رو اعمال کرد.
  • ضدآب: چسب های سیلیکونی ضد آب و رطوبت هستن و برای پوشوندن درزها کاربرد دارن.
  • چسبندگی عالی: این خاصیت چسب آکواریوم باعث شده جنس های مختلف مواد رو خیلی خوب به هم بچسبونه مثل:فلز،پلاستیک،شیشه،سرامیک و ...
  • مقاومت بالا: برای خشک شدن این نوع چسب ها باید زمان زیادی بگذره و بهتره که بعد از کار کردنسطح رو چند ساعت تحت فشار قرار بدین.بعد از این تایم دیگه امکان تغییر در سطح وجود نداره، مگر این که چسب رو بتراشین و پاک کنین.مقاومت بالای این چسب ها باعث میشه پاک کردن اون ها خیلی سخت بشه.
  • رنگ بندی: چسب های سیلیکون قابلیت رنگ کردن در حین اجرا یا بعد از اون رو ندارن.به همین خاطر کارخونه ها اون ها رو در رنگ های مختلف تولید می کنن.
کاربرد های چسب سیلیکون
  1. نصب و درزگیری پنجره ها و شیشه ها
  2. برای نصب وسایل دکوراسیون و نمای ساختمان
  3. عایق بندی سطوح در برابر حرارت و رطوبت
  4. برای چسبوندن قطعات مختلف در صنایع گوناگون
  5. درزگیری فضاهای مختلفغ از جمله:سینک، درزهای تجهیزات آشپزخونه ،حموم و ...

 

رنگ استخری، نکات رنگ آمیزی استخر - خرید رنگ استخری

 جدیدترین لیست قیمت رنگ استخری – خرید رنگ استخری ، عایق استخری، رنگی بر پایه رزین آکریلیک پایه آبه که به‌منظور آب بندی بهبود پیدا کرده و با پر کردن ترک‌های مویی، پوششی یک پارچه رو برای ایزولاسیون سطوحی که در مجاورت دائم آب و رطوبت هستن ایجاد می‌کنه.

به صورت گسترده مشاهده شده که فروشندگان رنگ، با اذعان به اين كه بهترين رنگ استخری رو عرضه ميكنن مشتریان رو گمراه کرده و بدون اينكه از جزییات فني سيمانكاری و ساخت استخر اطلاع داشته باشن صرفا جنبه تجاری فروش رنگ استخر رو در نظر مي گيرن. بايد در نظر داشته باشین هر استخری با توجه به نحوه ساخت و روش عايق كاری استخر كه برای هر استخر منحصر به فرد هستش بايد انتخاب بشه.برای مثال استخر هایی كه با سيمان سفيد روشون نرمه كاری انجام شده رنگ استخر اپوكسی به هيچ عنوان پيشنهاد نميشه و يا برای استخر هایی كه با بتن ساخته ميشن عملا رنگ استخر آكريليكی مناسب نیست. پس بايد در نحوه عايق كاری و روش ساخت استخر در نظر گرفت كه چه رنگی مناسب رنگ استخر هست.

این رنگ معمولا حاوی پليمرهای بسيار مقاوم و رزين آب بندیه كه بايد با متريال زيركار همخونی داشته و بر یک پايه باشن. پيگمنت های موجود در رنگ فقط وظيفه رنگ دادن به پليمر و رزين رو دارن و عملا هيچ تفاوتی در كيفيت و روش رنگ آميزی استخر بوجود نميارن. بايد در نظر داشت شرايط اقليمی و اندازه حجم آب استخر و ارتفاع و طول و عرض استخر در انتخاب رنگ  خیلی مهمه، رنگ استخر آكريليكی در استخر هایی كه ارتفاع زیاد دارن نبايد مورد استفاده قرار بگیره و همچنين رنگ استخر اپوكسی در استخر هایی كه ارتفاع كمی دارن سريعا شكسته و پوسته میشن برای اطلاع از چگونگی انتخاب رنگ  مناسب هر استخر با داشتن اطلاعات ساخت استخر و آگاهی از نحوه آب بندي استخر با كارشناسان ایران رنگ تماس بگيرين .ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید رنگ استخری رو با نازلترین قیمت رنگ استخری به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

معمولا بهتره این رنگ طوری انتخاب بشه که از نظر شیمیایی مناسب با مصالح زیر کار استخر ( همگن ) باشه معمولا اجرای رنگ آمیزی استخر پس از نرمه کشی سیمان و بتونه کاری با بتونه سیمانی اجرا میشه در حالت کلی رنگ های استخری رو میشه برای انواع استخرهای فایبرگلاس، استخر بتنی، استخر سیمانی و یا بازسازی استخرهای قدیمی که قبلا رنگ آمیزی شده ان استفاده کردد. دلیل خرابی رنگ های استخری و پوسته شدن رنگ استخر در اثر مرور زمان، نفوذ آب های سطحی در حالت فشار منفی وارد استخر شده و میل به خروج از لایه رنگ استخر هست که به صورت بخار و به مرور زمان باعث طبله شدن لایه نهایی سطح داخلی استخر میشن که برای رنگ آمیزی یه همچین استخرهایی باید شرایطی رو قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر در نظر گرفت.غالبا سطح زیر کار اجرای رنگ آمیزی استخر بهتره که صد در صد خشک باشه چون در صورت اجرای رنگ کاری استخر با حالت مرطوب احتمال طبله شدن سطح رنگ وجود داره و همچنین قبل از شروع به اجرای رنگ کاری استخرهای قدیمی حتما باید رنگ های پوسته شده و طبله شدگی سطح کار رو صاف کرده و با انواع چسب های آب بندی استخر و مصالح ترمیمی پایه سیمانی اصلاح کنین. همچنین در صورت وجود ترك های احتمالی در سطح داخلی استخر بایستی بعد از باز کردن ترک ها، تخریب محل ترک ها رو با وسایل مکانیکی یا با مواد مخصوص ترمیم کرد تا برای سطح زیر کار آماده سازی بشن.

رنگ آمیزی استخرها رو میشه با قلم مو پمپ (که بصورت پاششی اجرا می کنن ) و غلطک انجام داد که بهترین نوع رنگ آمیزی استخر، رنگ آمیزی با قلم مو هستش. رنگ آمیزی استخر رو در چند جهت انجام بدین. مثلا در صورتی که دست اول رو به صورت افقی رنگ آمیزی میکنین در دست دوم بصورت عمودی رنگ آمیزی بشه. معمولا برای مقاومت لایه رنگ استخری میتونین رنگ استخر رو با انواع چسب های پلیمری و چسب های دوجزئی مخلوط کرده و در حین رنگ آمیزی پس از اجرای یکدست رنگ آمیزی استخر یک لایه فایبرگلاس بصورت پیوسته بر روی کف و بدنه با رعایت همپوشانی کافی، اجرا کنین و سپس در پایان دو لایه رنگ بر روی سطح نهایی فایبرگلاس استخر رو تا حدود زیادی آب بندی و ضمانت کنین. فقط نکته قابل توجه قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر پاکسازی سطح کار از هرگونه گرد و خاک و روغن و مواد اضافی هست، زیرا گرد و غبارها بصورت یک لایه نازک باعث جلوگیری از چسبندگی لایه رنگ با سطح سیمانی یا رنگی قبلی میشن در صورتی میتونین که انتظارات کافی از رنگ کاری استخر به عنوان لایه آب بند داشته باشین که استخر از نظر سازه ای دارای مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده به کل سازه که باعث ترک هایی در سازه استخر میشن رو داشته باشه. بخصوص از نظر طراحی و اجرای سازه ای و نوع بتن فشارهای هیدرواستاتیک و شرایط یخبندان و سیکل های متناوب حرارتی و برودتی رو تحمل کنه .ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید رنگ استخری رو با نازلترین قیمت رنگ استخری به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

برخی از محصولات رنگ استخری ایران رنگ:

ویژگی ها :

  • ضد جلبك بوده و مقاوم در برابر مواد قليايي.
  • مقاوم در برابر ضربه و فشار آب
  • مقاوم در برابر ضربه و سايش
  • مقاوم در برابر نور خورشید و شرايط آب و هوايي
  • عایق آب، در روی کلیه سطوح به آسانی قابل استفاده هست
  • خواص بالایی حفظ کیفیت و رنگ در طولانی مدت.
  • خاصیـت عـدم نفوذپذیـری و عـدم جـذب گـرد و غبـار و آلودگـی و کمـک کـردن جهـت نگهـداری سـطحی کاملا جـذاب و تمیـز.
  • پس از خشک شدن کامل عایق و قابل ارتجاع هستش.
  • از آنجایـی کـه بـر اسـاس آبه بـی بـو بـوده و بـه محیـط زیسـت آسـیب نمی رسونه.

برخی از محصولات رنگ استخری ایران رنگ
 

طرز استفاده:

هرگونـه آلودگـی، رنـگ هـای برآمـده و گـرد و خـاک موجـود در روی سـطح مـورد اسـتفاده باید از قبـل تمیـز بشن.

سطوح مورد استفاده خشک و بدون رطوبت باشن.

رنگ استخري به صورت دوالیه اجراء میشه.

ميتـونین رنـگ رو بـا اسـتفاده از 50 %آب رقیـق کنیـن تا بـه عنـوان آسـتري اسـتفاده بشه. لایه اول رو بــا 25 %آب و لایه دوم رو بــدون رقیــق کــردن در روی ســطح اجـراء کنیـن. بیـن لایه هـا حداقـل 4-6 سـاعت باید وقفه بیفته.

در حیـن اجـرا و 24 سـاعت بعد از اسـتفاده از ایـن محصـول توجـه کنین کـه دمـای سـطح مـورد نظـر و محیـط زیـر 5 +درجـه سـانتی گـراد نباشـه.

در هوای بادی و در زیر نور مستقیم خورشید از این محصول استفاده نکنین.

ابــزار دســتی مــورد اســتفاده در حیــن کار رو مــی تونین پــس از اتمــام کار بــا آب تمیــز کنین.

مصرف: نسـبت بـه همـواری و صـاف بـودن سـطح و همچنیـن طـرز اسـتفاده از محصـول، 1تـا 5.0 کیلوگـرم بـه ازاي هـر مترمربـع مصـرف مـیشن . تضمین پایین ترین قیمت و خرید رنگ استخری فقط از ایران رنگ .

رنگ اکریلیکی استخری 400

شرح محصول: رنگ استخری اطلس بر پایه رزین های مقاوم در برابر آب و ادتیو های مخصوص و فیلرو پیگمنت های مناسب جهت ایزولاسیون استخرهای شنا،آب نماها و حوضچه های آب، در آزمایشگاه های مجهز رنگ اطلس و بر اساس آخرین و به روزترین استانداردهای دنیا طراحی شده ان.

موارد کاربرد:جهت ایزولاسیون  استخرهای شنا و حوضچه های آب و مناسب برای انواع سطوح معدنی

ویژگی محصول:

چسبندگی عالی به سطح

مقاوم در برابر ترک های مویی به علت خاصیت لاتکسی رنگ

مقاومت در باربر اشعه ماورا بنفش خورشید

دارا بودن خاصیت تنفسی

قابلیت اجرای آسان پمقاومت فیلم خشک در برابر یخ زدگی

بدون بو و بدون فرمالین

آماده سازی سطح: سطح مورد اجرا باید خشک و عاری از هرگونه چربی و آلودگی و شوره باشه. پیش از اجرا حتماً به وسیله فرچه مناسب سطح تمیز بشه.در صورت وجود ترک هم برای هموار ساختن و اطمینان از آب بندی سطح از محصول ملات آبند شرکت اطلس استفاده کنین و پس از اطمینان از تمیز و خشک بودن در دولایه آستری و نهایی نسبت به اجرای رنگ استخری اقدام کرده.

روش اعمال: محصول رو با مقدار مناسب 15% وزنی رقیق کرده و با قلم مو یکدست اجرا کنین بطوریکه تمام خلل و فرج سطح پوشونده بشه.

لایه نهایی رو ترجیحاً بدون اضافه کردن آب و پس از گذشت3 تا 4 ساعت از لایه آستری(با توجه به دمای محیط و سطح،بهتره قبل از خشک شدن کامل لایه آستری )اجرا کنین.زمان آب گیری استخر بعد از رنگ آمیزی بستگی به شرایط آب و هوایی داره ولی در بهترین حالت یک هفته بعد از رنگ آمیزی قابل آبگیری هست.

در صورتی که استخر آبند نباشه قبل از اقدام به رنگ آمیزی با واحد فنی شرکت رنگ اطلس تماس بگیرین.

شرایط محیطی جهت اجرای رنگ: این محصول رو میتونین در دمای 5+تا+35 درجه سانتی گراد روی سطوح خشک اعمال کنین.

شرایط نگهداری:در محل خشک وخنک و دور از تابش نور خورشید در دمای 5+الی45+ درجه سانتیگراد نگهداری بشه.بهترین زمان مصرف در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا 12 پس از تاریخ تولید هستش.

نکات ایمنی:

این محصول برپایه آب بوده و قابل اشتعال هم هست ولی توصیه میشه در صورت تماس با پوست ،اون رو با صابون و مقادیر زیاد آب شستشو بدین و در صورت حساسیت و تحریک بیشتر پوست حتماً دکتر برین.ما در ایران رنگ مفتخریم که نازلترین قیمت و خرید رنگ استخری را به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

رنگ ماندگار

رنگ استخری ماندگار بر پایه رزین های‌ مقاوم در برابر آب و سریع‌ خشک فرموله شده. و علاوه بر چسبندگی بالا بروی سطوح بتنی، آجری و سیمانی، مقاومت مناسبی در برابر ضربه و سایش داره. این رنگ جهت رنگ‌آمیزی استخرهای شنا و حوضچه‌های آب شیرین پیشنهاد میشه. از ویژگی‌های این محصول  مقاومت در برابر محیط‌های آبی، زمان خشک‌شدن مناسبه. و همچنین قدرت پوشش‌دهی عالی، مقاومت در برابر سایش، ضربه، اشعه‌خورشید و نور ماوراء بنفش هستش.

مشخصات فنی:  فام سفید در دمای (C° ۲۵)

پوشش تئوری: ۱۰-۹ متر مربع بر لیتر

(‌میزان واقعی بستگی به سطح زیر کار، ضخامت پوشش، وسیله کاربرد و شرایط محیطی داره).
زمان خشک شدن سطحی: حداکثر ۱ ساعت
زمان اعمال لایه بعدی: حداقل ۲۴ ساعت

(زمان خشک‌شدن بستگی به جریان‌هوا، دمای محیط، میزان‌رطوبت، ضخامت و تعداد لایه ها داره).
نقطه اشتعال: C° ۳۸

 رنگ ماندگار 

دستور مصرف:

اول استخر رو از آب پر کرده و بعد از گذشت دو‌هفته آب رو تخلیه کنین. تا همه ی املاح‌قلیایی بتن از سطح اون خارج بشه، سپس با برس‌سیمی سطح رو تمیز کنین. رنگ‌آمیزی باید پس از خشک‌شدن کامل در هوای‌آفتابی انجام میشه. رنگ استخری ماندگار رو با مقدار‌مناسب تینر استخری یا تینرفوری رقیق کنین. یکدست از رنگ استخری رو اعمال کنین. تا تمام خلل و فرج و منافذ ریز سطح پوشونده بشه. لایه بعدی پس از گذشت یک‌روز اعمال بشه. میزان اختلاط تینر به رنگ، بستگی به درجه‌ حرارت محیط، سطح زیر‌کار و نیز وسیله رنگ‌آمیزی داره. (میزان اختلاط تینر به رنگ بر‌حسب درصد‌وزنی، با قلم‌مو۴۵%-۴۰% و با اسپری ۵۰ %-۴۵ % هستش). با توجه به شرایط آب و‌هوایی بعد از گذشت‌۳‌روز تا یک هفته از خشک‌شدن رنگ، استخر رو پر کنین.

شرایط نگهداری:

محتویات ظرف در محیط خشک، خنک و دور از نور مستقیم خورشید با تهویه مناسب نگهداری بشه. بعد از مصرف درب‌ظرف رو محکم ببندین. بهترین زمان مصرف در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب تا ۴۸ ماه بعد از تاریخ تولید هستش.

نکات ایمنی:

از دسترس اطفال دور نگه دارین. در‌صورت بلعیده شدن این ماده، شخص رو وادار به تهوع نکنین و در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کنین. در هنگام استفاده در فضای بسته از تهویه مناسب استفاده بشه.در صورت تماس با چشم بلافاصله با آب فراوان بشورین. از مجاورت با شعله دور نگه دارین.

خرید رنگ استخری با تضمین پایین ترین قیمت رنگ استخری فقط از ایران رنگ.

رنگ کلرا
ویژگیها:

مقاومت در برابر محیط های آبی رو داره.
زمان خشک شدن مناسب .
قدرت پوشش دهی عالی
مقاومت در برابر سایش، ضربه، اشعه خورشید و نور ماوراء بنفش از ویژگیهای این محصول هستش.

همونطور که گفته شد برای انواع استخر ها، حوضچه های ماهی، حوضچه های سنتی و انواع مخازن آب سیمانی و آجری و بتنی قابل استفاده ست.

نحوه استفاده:

ابتدا سطح کار خود رو عاری از هرگونه چربی، زنگ زدگی و یا آلودگی کنین.
در صورت لزوم سطح مورد نظر رو سمباده بزنین.
در صورت نیاز زیر کار رو با عایق استخر بپوشونین.
توجه داشته باشین که اگر روی سطح کار شما قبلا رنگ شده و رنگها ریخته، کل رنگ قبلی رو از سطح مورد نظر پاک کنین.
سپس این رنگ رو با تینر فوری 20.000 به مقدار لازم رقیق کرده و با استفاده از غلتک و یا قلم مو مناسب سطح رو رنگ بزنین.
تدقت کنین که تمامی خلل و فرج های کار رو با رنگ بپوشونین به نحوی که به هیچ عنوان قسمتی از کار بدون رنگ باقی نمونه.
ضخامت اجرای رنگ رو بیشتر از حد معمول کرده تا موندگاری اون بالا بره.

خرید رنگ استخری با تضمین پایین ترین قیمت رنگ استخری فقط از ایران رنگ.

شاپان چیست - خرید شاپان

 جدیدترین لیست قیمت شاپان - خرید شاپان، شاپان یک آستری هست که به منظور تغییر رنگ چوب زمینه مورد استفاده قرار می گیره. آستری به این معناست که شاپان نمیتونه به تنهایی و به عنوان لایه تنهایی استفاده بشه و حتما باید در لایه های بعدی توسط انواع وارنیش تثبیت شده و مورد محافظت قرار بگیره.

استر اغلب کارهای چوبی جهت پوشش رنگ های قهوه ای روشن تا تیره و مشکی هست، که در امور پتینه و رنگ های چرک , سبک های خش و کهنه کاری مورد استفاده رنگ کاری و تزئینات داخلی منزل استفاده داره .

کاربرد شاپان چیست؟

همون طور که در بالا توضیح دادم از اون به‌عنوان رنگ آستر و پایه چوب استفاده میشه. یکی از پرکاربردترین مصارف اون بر روی چوب روسی (نراد، یولکا، ساسنا و …) هستش.

همون طور که میدونین رنگ چوب روسی کرم رنگ یا نخودیه و معمولاً برای این که اساتید رنگ سازه‌های ساخته شده با این نوع چوب‌ها رو به قهوه‌ای یا قهوه‌ای تیره یا فندقی تغییر بدن، از آستری‌های روغنی مانند شاپان یا آستری فوری مانند جوهر استفاده می‌کنن.البته استفاده از اون محدود به چوب روسی نیست و برای تغییر رنگ راش و بلوط و … هم از شاپان استفاده می کنن.

شاپون با توجه به قیمت ارزانشون، سهولت در اجرا بر روی قطعه چوبی و همچنین حلال ارزان (بنزین)، بسیار مورد توجه اساتید و علاقه‌مندان به رنگ کاری چوب قرار گرفته .

در این سال هم آستری‌های پایه آب توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده؛ اما به خاطر نداشتن دانش کافی در بازاریابی و فروش و مشکل استفاده از آستری های پایه آب در چوب های روکش شده، همچنان شاپان با اختلاف زیاد، به‌عنوان آستری چوب محبوب در بین رنگ کارهای قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیره.

امروزه نسل جدیدی از رنگ‌ها به نام روغن گیاهی چوب به بازار عرضه شده  که با قدرت جای خودش رو در بین اساتید رنگ کار باز کرده‌ و پیش بینی میشه در آینده‌ای نه چندان دور، ما هم مانند کشورهای پیشرفته، از شر مواد و رنگ‌های سرطان زا خلاص بشیم!

شاپون همون قیر تصفیه شده ست که در صنعت چوب و رنگ کاری مصرف زیادی داره .حلال اون بنزین یا تینر روغنیه .شاپون در اصل یک رنگ نیست ولی میشه از اون برای رنگ دهی ، پتینه و تغییر رنگ سازه استفاده کرد .

شاپون رو میشه در خانواده آستر های روغنی اضافه کرد . اگر شاپان رو با تینر روغنی استفاده کنین زمان خشک شدن آن بین 12 الی 24 ساعت هست ، اما این عمل به ندرت انجام میشه. شاپان با حلال بنزین در عرض 10 دقیقه کاملا خشکه و میتونین بروی آن کار کنین.

ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید شاپان را با نازلترین قیمت شاپان به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

در گذشته به جای آن از پوست گردو ( استر گردویی ) استفاده میشده 

کاربرد شاپان چیست؟

همکنون در بازار دو نوع شاپان وجود داره :

شاپان مشکی وقهوه ای

رنگ های حاصل از رقیق کردن یا تیره کردن شاپون شامل رنگ های زیر میشه .ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید شاپان را با نازلترین قیمت شاپان به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

رنگ گردویی روشن تا تیره

حلال شاپان چیست؟

دیدگاه‌های مختلفی در مورد حلال شاپان از طرف بازدید کننده‌ها به ما انتقال داده شد.  بعضیا از تینر روغنی برای حل کردن شاپان استفاده می‌کردن و برخی دیگر از نفت یا گازوئیل… اما در این مطلب بهترین حلال شاپان رو(بنزین) معرفی کنیم. حلال‌هایی مثل تینر روغنی، گازوئیل و یا نفت درسته که شاپان رو حل می‌کنن و از غلظت بالای اون کم می کنن؛

اما مشکلی که به وجود میاد اینه که روغن موجود در این حلال‌ها مدت زمان خشک شدن آستری رو به‌مراتب بالاتر می‌برن و بعد از اجرای آستری بر روی چوب و حتی خشک شدن اون میبینین که یک لایه چرب بر روی رنگ آستری ایجاد شده.

بنزین به‌ واسطه فراریت بالا و هوا خشک بودن، بهتر از حلال‌های دیگه می‌تونه قیر رو حل کنه و پس از اجرا هم مطمئن میشین در سریع‌ترین حالت ممکن آستری خشک  میشه. همچنین بنزین چربی نداره که موجب خرابی سیلر، کیلر بشه.

اگر شاپان را با نفت یا گازوییل یا تینر روغنی ترکیب کنین، موجب چرب شدن سطح چوب میشه و چوب به سادگی خشک نمیشه.

نسبت بنزین و شاپان برای حل کردن، بستگی به تم رنگ مورد نیاز شما داره. به عبارتی اگر می‌خواین رنگ قهوه‌ای تیره بر روی چوب اجرا کنین، می‌تونین یک کیلو شاپان مشکی رو با یک لیتر بنزین ترکیب کنین و پس از اجرای اون بر روی چوب میبینین که رنگ قهوه‌ای تیره بر روی چوب اجرا شده.

اگر دوست دارین این رنگ قهوه‌ای کمی روشن‌تر باشه باید مقدار بیشتری بنزین اضافه کنین و بعد از اجرای اون بر روی چوب میبینین که رنگ قهوه‌ای روشن‌تر شده.

با استفاده از ترکیب بنزین و شاپون قهوه‌ای به یک رنگ قهوه‌ای متمایل به قرمز می رسین؛ که پس از اجرا بر روی چوب شاهد یک رنگ قهوه‌ای زنده‌تر هستین و با تیرگی شاپون مشکلی به وجود نمیاد.

چه جوری شاپان رو بر روی چوب اجرا کنیم؟

شما از سه روش برای اجرای آستری بر روی چوب می‌تونین استفاده کنین.

استفاده از پارچه برای اجرای شاپان

متداول‌ترین روش اجرای شاپون بر روی چوب استفاده از پارچه ست. در آموزش‌هایی که معمولاً توسط اساتید ارائه میشه به این نکته تأکید دارن که بهتره از پارچه تنظیف برای اجرای این محصول بر روی چوب استفاده کنین؛ اما ما پیشنهاد دیگه ای برای شما داریم. بهتره از پارچه زیر پیراهنی مردانه استفاده کنین. شاید برای شما جالب باشه که چرا از این پارچه؟!

با توجه به حساسیت‌هایی که ممکنه پرزهای موجود در پارچه برای برخی افراد ایجاد کنن، شرکت‌های تولید کننده زیر پیراهنی، از دستگاه‌های مخصوصی به‌منظور پرز برداری از روی پارچه استفاده می‌کنن. به همین دلیل در زمان استفاده از این نوع پارچه‌ها و اجرای شاپان با این پارچه مطمئن میشین که پرز پارچه بر روی چوب باقی نمیمونه و شما یک کار تمیز و بی‌نقص را اجرا می کنین.ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید شاپان رو با نازلترین قیمت شاپان به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

استفاده از قلم مو برای اجرای شاپان

یکی دیگه از روش‌های اجرای این محصول بر روی چوب، استفاده از قلم‌مو ست. اگر شرایط به شما اجازه می‌ده پیشنهاد می‌کنم از قلم‌مو برای اجرا بر روی چوب استفاده کنین.  در این روش بنزین و قیر با دست شما برخوردی ندارن و خیالتون از بابت مسائل بهداشتی و سلامتی راحته. مشکل اینجاست که رد قلم‌مو بر روی سازه می مونه و ممکنه با تیرگی و روشنی رنگ مواجه بشین؛ اما پیشنهاد ما در این مورد هم اینه که از یک تکه پارچه تمیز برای پاک کردن رد قلم مو و دورنگی ایجاد شده بر روی سطح چوب استفاده کنین.

همچنین می تونین با افزودن مقداری پارافین ( به اندازه یک قاشق در دو لیتر شاپان رقیق شده) خطوط قلم مو را به حداقل برسونین.

استفاده از پیستوله برای اجرای شاپان

خیلی از علاقه‌مندان به حوزه رنگ چوب از ما پرسیدن که می‌تونن شاپون رو با استفاده از پیستوله بر روی چوب اجرا کنن؟! جواب اینه که بله امکان اجرای اون با استفاده از پیستوله وجود داره اما بهترین گزینه برای این چنین کاری نیست.

مطمئناً شما با پیستوله نمی‌تونین کنترل درست و دقیق در زمان اجرای اون رو داشته باشین.  مطمئن باشین که یک کار اصولی و درست اجرا نمیشه؛ اما اگه احساس می‌کنین در مواردی راهی ندارین جز استفاده از پیستوله، مسئولیت زشتی و زیبایی کار با خودتونه!

نکته دیگه ای که باید در نظر داشته باشین، خطر انفجار در پاشش شاپان به پیستوله ست و شما با پیستوله بنزین رو در هوا ترکیب می کنین و کوچکترین حرارت و جرقه ممکنه کارگاه را با خاک یکسان کنه!

ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید شاپان را با نازلترین قیمت شاپان به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

بهترین زمان برای استفاده از رنگ شاپان

اگر می خواین برای کارهای چوبیتون از شاپان استفاده کنین، بهترین زمان فصل تابستون و در هوای گرمه.چون اگر این کار رو در فصل زمستون انجام بدین به دلیل درجه حرارت پایین، رنگ شاپان نسبت به حل شدن در بنزین یا مایعات حلال دیگه مقاومت بالایی نشون میده و باعث میشه خیلی زود سفت و محکم بشه، و انجام دادن کار براتون کاری وقت گیر و مشکل بشه.

در نتیجه بهتره از این محصول در فصل گرما استفاده کنین تا شاهد تنیجه ی بهتری باشین. همچینین فروشگاه ایران رنگ بهترین و با کیفیت ترین شاپان ها را با کمترین قیمت موجود در بازار به شما ارائه خواهد داد.

رنگ استخری ضد جلبک چیست؟

 جلبک ها با چسبیدن به سطح سیمان و بتن و با تغذیه از اکسیژن موجود در آب رشد می کنن.

این گیاهان باعث گندیده و بد بو شدن آب میشن.
رنگ استخری با خاصیت ضد جلبکی مانع از رشد و جلبک بستن در استخر میشه.

رنگ استخری ضدجلبک چیست؟
رنگ استخری ضد جلبک،رنگی ست که فرآیند رشد جلبک رو درون استخر به دلیل دارا بودن مواد ضدجلبک به تعویق میندازه.
این نوع رنگ سطح یکپارچه و بسیار صافی رو به وجود میاره که باعث عدم چسبیدن جلبک به رنگ میشه.

کاربرد رنگ استخری ضد جلبک:
از این نوع رنگ می توان برای رنگ آمیزی استخرهایی که در معرض نور خورشید و رطوبت قرار دارن استفاده کرد.
این محصول را می توان برای استخرهای سرپوشیده،روباز،سونا،جکوزی،استخرهای آبزیان و موارد مشابه ،به کاربرد.

کاربرد رنگ استخر ضد جلبک

مزایای استفاده از رنگ استخری ضد جلبک:

• سرعت اجرا و پوشش دهی بالا
• قابل اجرا با قلم مو،غلتک و پیستوله
• مقاومت عالی در برابر آب
• دوست دار محیط زیست
• غیرقابل اشتعال
• مقاوم در برابر رشد جلبک،خزه، و میکروارگانیسم های دیگه در آب و روی بدنه استخر
• قابلیت پر کردن ترک های ریز و سطحی سیمان و بتن و ایجاد کردن یه بستر صاف و یکدست
• مقاوم در برابر مواد شوینده اسیدی
• عایق رطوبتی برای کف و دیواره ها
• طول عمر بالا

اجرای این نوع رنگ استخری :
برای شروع آب استخر رو خالی کنین و کامل بشورین و اجازه بدین تا خشک بشه.
بعد از این که استخر کامل خشک شد،رنگ رو به شکل تک لایه با قلم،غلتک یا هر وسیله دیگه ای،روی سطوح و دیواره ها اجرا کنین.
زمان بدین تا رنگتون کامل خشک بشه.
به زیرسازی استخر توجه کنین.
معمولاً بدنه و کف استخرها از سیمان ساخته شده و قبل از رنگ آمیزی ساب زده می شود و بعد مسطح میشن.
هر چقدر ساب بهتر باشه،رنگ هم جلوه بیشتری پیدا می کنه و بهتر خودشو نشون میده.
ایران رنگ نماینده انحصاری رنگ های استخری

اگر سطح زیر کار مشکلی داره اول اون رو برطرف کنین و بعد شروع به رنگ آمیزی کنین.
اگر اولین بار هست که میخوایین استخرتون رو رنگ کنین و قبلش رنگی نداشته،بهتره که تو انتخاب رنگ و کیفیتش دقت کنین،چون رنگ آمیزی استخر آخرین مرحله ست و در نتیجه نمای کار باید ظاهری زیبا و یکنواخت داشته باشه.

تفاوت رنگ ترافیکی تک جزیی و دو جزیی

 تفاوت رنگ ترافیکی تک جزیی و دو جزیی - رنگ های ترافیکی یکی از مهم ترین مواردی هستند که تامین امینبت جاده ها نقش دارند. رنگ های ترافیکی از نظر اجزای به کار رفته در آن در دو دسته تک جزئی و دو جزئی دسته بندی میشوند.  مقاومت بالا در برابر سایش و فرسایش،  مقاومت در برابر اشعه UV، خشک شدن سریع، مناسببودن برای کشیدن خطوط جاده ها و علائم ترافیکی، مقاومت در برابر شستشو، دوام بالا از شباهت های رنگ های ترافیکی تک جزیی و دو جزیی هستند. شب تاب بودن رنگ های ترافیکی ازاهمیت بالایی برخوردار است. در واقع همه رنگهای ترافیکی باید حالت شب تاب داشتهباشند تا با نور چراغ خودرو ها مشخص شوند. همچنین در طول روز نباید نور خورشید را منعکس کنند و مانع دید مناسب شوند.

رنگ ترافیکی تک جزیی

رنگ تک جزئی ترافیکی بر پایه رزین های آلکید و آلکید اصلاح شده تولید میشوند که دارای یک جزء هستند. ممکن است این رنگ ها ممکن است از کلرکائوچو و اکریلیک های معمولی تولید شوند. این رنگ ها  پایه آب و حلال هستند که نوع پایه آب آن به دلیل سازگاری با محیط زیست و زود تر خشک شدن کاربرد بیشتری دارند.

کاربرد های رنگ ترافیکی تک جزیی

  • خط کشی جاده ها
  • تعیین محل ایستگاه های اتوبوس
  • ترسیم علائم ترافیکی

رنگ های ترافیکی تک جزیی در خیابان های شهری که حجم تردد ماشین ها زیاد است و برای سطوح آسفالتی با دانه بندی درشت بسیار مناسب است. رنگ های ترافیکی پایه حلال را میتوان برای سطوح آسفالتی با ضخامت کمتر از 700 میکرون استفاده کرد. یکی دیگر از کاربردهای رنگ های ترافیکی تک جزیی برای ایجاد علائم ترافیکی بر روی دیوارها و سازه ای بتنی است. رنگ های تک جزیی پایه آب با توجه به خشک شدن سریع برای چنین کاربردهایی تولید میشود. با توجه به اینکه این علائم باید هر چند وقت یک بار مجددا انجام شوند در صورت استفاده از رنگ پایه آب کار سریع تر انجام میشود و اختلالی در تردد ایجاد نمیشود.

رنگ ترافیکی دو جزیی

رنگ های ترافیکی دوجزیی از دو جز اصلی رزین و سخت کننده( هاردنر) تولید میشوند. این رنگ ها بر پایه رزین اکریلیک دوجزئی ترموپلاست است که قبل از استفاده با جزء دیگر ترکیب میشود. از ویژگی های رنگ های دوجزئی انعطاف پذیری بالا و مقاومت کم نظیر را میتوان نام برد. رنگ دوجزئی از انواع رنگ های ترافیکی سرد محسوب میشود و قابلیت اجرا در ضخامت های بالا و استفاده به عنوان هشدار دهنده را دارد. مزیت این رنگ ها این است که دارای چسبندگی بسیار زیاد هستند و به خوبی روی آسفالت و بتن اجرا می شوند. به همین دلیل به خورد جاده رفته و در صورت بالا رفتن تردد افراد و خودروها پاک نمیشوند و آسیب نمی بینند. چسبندگی بالا باعث افزایش مقاومت در برابر فشار های مکانیکی میشود و وزن وسایل باری یا آسیب های ناشی از خط ترمز با رد روغن را به خوبی تحمل میکند.

کاربردهای رنگ ترافیکی دو جزیی

  • خط کشی جاده های برون شهری
  • خط کشی معابر پیاده
  • رنگ آمیزی استخر

اصلی ترین کاربرد رنگ های ترافیک دو جزیی خط کشی ممتد و منقطع در جاده خای برون شهری است . این رنگها به دلیل مقاومت فرسایش بالایی که دارند وزن خودرو های سنگین را تحمل می کنند و دیرتر کمرنگ و خراب می شوند. رنگ های ترافیکی دوجزیی بر روی آسفالت با ضخامت 4 میلی متر قابل اجرا هستند. در حاشیه خیابان ها، مسیر تردد اتوبوس های شهری و دیگر قسمت های خیابان های درون و برون شهری که ضخامت بیشتری دارند، این رنگ ها استفاده میشوند. این رنگ های دو جزیی حتی برای رنگ آمیزی استخر بسیار کاربردی هستند، این رنجگ ها بر روی سطوحی که کمی رطوبت دارند نیز قابل اجرا می باشند. همچنین قرار گرفتن در معرض آب و رطوبت دائم باعث خرابی و یا از بین رفتن آنها نمی شود.

تفاوت های رنگ ترافیکی تک جزیی و دو جزیی

تفاوت در ترکیبات تشکیل دهنده

اصلی ترین فرق این رنگ ها در نوع ترکیبات آنهاست. در رنگ های تک جزیی تنها از رزین استفاه میشود ولی در رنگ های دو جزیی علاوه بر رزین، عامل پخت(سخت کننده) نیز استفاده می شود.

دستگاه ها و نحوه پاشش رنگ

نوع دستگاه ها و نحوه پاشش رنگ های ترافیکی تک جزیی و دو جزیی متفاوت هستند. رنگ های تک جزیی قبل از ورو به به دستگاه با حلال ترکیب مشود تا به غلظت مورد نظر برسد. شدت پاشش رنگ باید متناسب با آن تنظیم شود تا خط کشی به درستی انجام شود و رنگ ها بر روی سطح خیابان ها پخش نشود. دستگاه های رنگ های ترافیکی دو جزیی دارای دو ورودی مجزا هستند که ترکیب اجزای آن ها درون دستگاه انجام میشود.

نیاز به حلال رنگ های تک جزیی

از مهم ترین تفاوت های میان رنگ ترافیکی تک جزیی و دو جزیی نیاز به حلال بودن  رنگ های ترافیکی تک جزیی است. این رنگ ها با استفاده از آب و یا حلال مخصوص رنگهای ترافیکی رقیق میشوند. رنگ های دو جزیی با تنظیم مقدار اجزا به غلظت مورد نظر میرسند و نیازی به حلال ندارند.

حلال های مورد استفاده ی رنگ های ترافیکی تک جزیی اغلب شیمیایی هستند به همین دلیل باعث تخریب محیط زیست می شوند. البتهاگر پایه آب باشند این مشکلات را ایجاد نمی کنند.

مقاومت بیشتر رنگ های دو جزیی

مقاومت زیاد رنگ های ترافیکی دوجزئی در برابر سایش و چسبندگی بالای آنها باعث شده از این رنگ ها در جاده ای برون شهری و مسیرهایی که ماشین های سنگین باری و مسافری تردد دارند استفاده شود. رنگ های ترافیکی تک جزئی بیشتر برای خط کشی های شهری و مسیرهای که خودرو های سواری در حرکت هستند استفاده میشود.
ما در این مقاله از ایران رنگ شما را رنگ های ترافیکی تک جزیی و دو جزیی آشنا کردیم و تفاوت بین آنها را برای شما بیان کردیم...

کاربرد و خواص چسب بتن آب بندی

 یکی از معضلاتی که در ساخت بتن وجود داره،نفوذپذیری اجزای مخلوط بتنی هست که برای حل این مشکل و به منظور افزایش چسبندگی ذرات ملات یا بتن و پر کردن فضای خالی بین سنگدانه ها،چسب بتن آب بندی به کار میره، که باعث افزایش تراکم و در نتیجه کاهش نفوذپذیری  بتن میشه (کاربرد چسب بتن).

چسب بتن آب بندی کننده چیست؟

چسب بتن آب بندی یه مایع روان شیری رنگه که این ماده برپایه استایرن بوتادین هست.

این چسب کاربرد دوگانه داره یعنی علاوه بر داشتن ویژگی های چسب بتن استحکامی ، به عنوان  یه افزودنی آب بند کننده در بتن و ملات های پایه سیمانی هم به کار میره.

این محصول به جهت اتصال به بتن مورد استفاده قرار می گیره و انواع کاشی و سرامیک و محصولات بتنی رو با قدرت و ماندگاری بالا متصل می کنه.

خواص چسب بتن آب بندی:

  • مقاوم در برابر نمک های یخ زدا
  • افزایش فوق العاده چسبندگی اجزای ملات یا بتن
  • حفظ کیفیت در محیط های قلیایی
  • بالا بردن مقاومت کششی ،سایشی تا دو برابر معمول
  • ایجاد انعطاف پذیری مناسب برای ملات یا بتن
  • اتصال بتن جدید به بتن قدیم در محیط های مرطوب
  • مقاومت بالا در برابر سیکل های یخبندان
  • افزایش مقاومت فشاری بتن یا ملات
  • لایه آستر برای ملات های تعمیراتی و بنایی با خاصیت آب بند
  • کاهش ترک خوردگی و جمع شدگی
  • جلوگیری از تبله کردن
  • کاهش نفوذپذیری و آب بندی ملات های پایه سیمانی
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی مختلف
  • غیرسمی و قابل استفاده در تماس با آب شرب و پرورش ماهی

کاربردهای چسب بتن آب بندی

  1. قابلیت آب بندی ملات های ترمیمی
  2. تولید و اجرای بتن چسبنده
  3. ترمیم آسیب دیدگی های سطحی
  4. مناسب برای تولید ملات های نرمه کشی
  5. اتصال بتن یا ملات جدید به بتن یا ملات قدیمی
  6. ترکیب با ملات های ترمیمی برای افزایش قدرت چسبندگی
  7. مناسب برای ترکیب با چسب کاشی پودری به جهت افزایش چسبندگی و افزایش قدرت آب بندی
  8. قابلیت ترمیم سطوح بتن اکسپوز
  9. جهت استفاده به عنوان پرایمر برای اجرای پوشش های سیمانی

کاربردهای چسب بتن آب بندی

روش استفاده از چسب بتن آب بند:

  • سطح زیرین کار باید تمیز و عاری از هرگونه آلودگی باشه.
  • محل هایی که سست و متخلخل هستن باید با روش مکانیکی مثل:برس سیمی،تیشه و سندبلاست به طور کامل برداشته بشن.
  • به جهت انجام تعمیرات سطوح بتنی،به روش مکانیکی پشت میلگردها به طور کامل زنگ زدایی و با آب شسته و بعد باید خشک بشن.

استفاده از چسب بتن آب بند کننده به منظور چسبندگی ملات جدید به ملات قدیمی:

در ابتدا و قبل اجرا باید سطح کار، رو تمیز کنین و هیچ گونه آلودگی اعم از چربی و روغن و رنگ و مواد سست نباشه.

یه لایه غلیظ و ضخیم از محصول چسب بتن رو باید روی سطح بتن قدیمی بریزید.

به میزان 4 تا 6 درصد وزن سیمان مصرفی از محصول رو به ترکیب بتن تازه اضافه کرده و اجرا کنین.

کاربرد و استفاده از چسب بتن آب بند کننده در کارهای ترمیمی:

بعد از تمیز کردن سطح زیر کار یه لایه از چسب رقیق شده با آب رو به عنوان پرایمر زیر سطح اجرا کنین.

به میزان نسبت مشخص در میزان مصرف به ملات ترمیمی اضافه میشه تا خواص چسبندگی ملات افزایش پیدا کنه.

به کارگیری چسب بتن آب بندی به منظور کاهش نفوذناپذیری داخلی: 

این محصول به نسبت 1 به 3 تا 1 به 5 با آب باید ترکیب بشه.

اجزای خشک ملات رو به محصول اضافه کنین.

بعد از این که کار تموم شد به وسیله مواد عمل آورنده بتن به مدت 5 روز از بتن محافظت بشه.

استفاده از چسب بتن آب بندی برای بالا بردن نفوذناپذیری سطح:

سطح ملات یا بتن باید تمیز و عاری از هرگونه گردوغبار و چربی باشه.

چسب بتن رو به نسبت 1 به 1 یا 1 به 2 با آب ترکیب کنین.

با قلم یا غلتک یا پیستوله سطح مورد نظر رو در، دو نوبت با فاصله 1 تا 3 ساعت توسط چسب بتن آب بند آغشته کنین.

شرایط انبارداری چسب بتن:

این محصول باید در محیطی باشه که از یخ زدگی محافظت بشه و از نور خورشید به دور باشه.

دقت کنین که در مجاورت حرارت شدید نباشه. شما می توانید انواع چسب آب بندی را از فروشگاه ایران رنگ تهیه بفرمایید.

رنگ بیمارستانی آنتی باکتریال

 باکتری ها یکی از مهم ترین عوامل ایجاد کننده بیماری ها و انواع حساسیت های تنفسی و پوستی هستن که اگر دیوارها به طور مرتب و به موقع ضدعفونی نشن،این باکتری ها به سرعت گسترش پیدا می کنن. ما بیشتر از این رنگ ها در بیمارستان ها استفاده می کنیم که معروفند به رنگ های بیمارستانی آنتی باکتریال .

رنگ آمیزی دیوارها با رنگ های آنتی باکتریال مانع از رشد و گسترش عوامل بیماری زا شده، و نیاز به شستشو و ضدعفونی کردن محیط رو به حداقل می رسونه.

رنگ آنتی باکتریال چیست؟

رنگ های آنتی باکتریال جزء جدیدترین رنگ های ساختمانی هستن که مانع از تجمع انواع باکتری و آلودگی بر روی سطح رنگ آمیزی شده،میشه.
وقتی از رنگ آنتی باکتریال برای نقاشی استفاده میشه،دیگه به ضدعفونی کردن مرتب دیوارها،نیازی نیست.
این نوع رنگ ها و پوشش ها به شکل ذاتی ،توانایی کنترل عوامل بیماری زا رو داره.

مزایای رنگ های آنتی باکتریال:

  • جلوگیری از رشد،گسترش و انتقال بیماری
  • ایجاد سطوح پاک و عاری از آلودگی
  • کمک به بهداشت و سلامت فردی و عمومی
  • کاهش هزینه های پاکسازی و ضدعفونی کردن محیط

خواص رنگ های آنتی باکتریال

  1. چسبندگی و دوام بالا
  2. مقاوم در برابر شستشو
  3. سازگار با محیط زیست
  4. محلول در آب
  5. خشک شدن سریع و بدون بو
  6. مقاوم در برابر عوامل سایشی

کاربرد رنگ های آنتی باکتریال:

این محصول برای استفاده بر روی زیرآیندهای بدون رنگ یا سطوحی که قبلاً رنگ شدن مناسبه.

هم چنین بر روی سطوح:گچی،آجری،سیمانی،چوبی،و...که در دیوارها،سقف،درب و پنجره وقابها و .....در ساختمان هایی مثل:مدارس،بیمارستانها،مراکز درمانی،خانه های پرستاری و سایر موارد استفاده میشن. 

آماده سازی سطوح برای اجرای رنگ (بیمارستانی) آنتی باکتریال:

سطوحی که از قبل رنگ آمیزی شدن باید تمیز و خشک و عاری از هرگونه آلودگی،گردوخاک،روغن،کپک،شوره زدگی باشه.

هر نوع آلودگی باید قبل از رنگ آمیزی پاک و تمیز بشه،چون که روی چسبندگی و کارآیی پوشش تاثیر میزاره.

اگر سطوح زیرکار زبر یا برجسته هستن،باید با سنباده مناسب اون رو صاف و یکنواخت کنین.

همه ترک ها ،درزها،شکاف ها،باید پر بشن،تا نتیجه کار یک سطح یکسان و صاف باشه.

شناخت انواع قلم مو برای نقاشی ساختمان

 یکی از پرکاربردترین و رایج ترین ابزاری که در نقاشی ساختمان مورد استفاده قرار می گیره،قلم مو هست.

با توجه به تنوع قلم مو ها و این که هر کدوم از اونها کاربرد متفاوتی داره از قبیل:جنس،سایز و الیاف،بهتره که انواع و کاربردهای اونو بشناسین تا موقع خرید بدونین چه نوعی رو بخرین و به اشتباه نیفتین.
ضرورت شناخت قلم موها اینه که،اگر یه قلم موی بی کیفیت انتخاب کنین،در نتیجه ،کارتون هم بی کیفیت میشه و تمام هزینه و وقتتون به هدر میره.
در ادامه انواع مختلف قلم مو برای نقاشی ساختمان رو بهتون معرفی می کنم.
 
شناخت انواع قلم مو از لحاظ جنس:
 
قلم موهای طبیعی:
همون طور که از اسمش مشخصه، این قلم موها از موی حیوانات ساخته میشه.
این نوع قلم موها رنگ بیشتری رو تو خودشون نگه میدارن و باعث میشن رنگ زمینه برای نقاشی ساختمان و ... صاف و یکدست بشه.
قلم موهای ساخته شده با الیاف طبیعی، برای استفاده از رنگ های روغنی،جلا دهنده های چوب ،لاک ها و هر محصولی که بر پایه روغن باشه، به کار میره.
 
قلم موهای پلی استر:
این قلم مو شکل و دوام خودشو با هر رنگی حفظ می کنه، ولی بهترین انتخاب برای کار با،رنگ های اکریلیک هستن.
نتیجه کار با این قلم موها،یه سطح صاف و یکنواخته،چون که به راحتی ، به هر جهتی کشیده میشن و رنگ رو به طور یکسان و یکپارچه روی دیوار پخش می کنه.
 
قلم موهای ترکیبی نایلون/پلی استر:
این نوع از قلم موها از الیاف مصنوعی ساخته شدن و راحت تمیز میشن.
قلم موهای ترکیبی،مقاومت و پایداری طولانی دارن و اگر به درستی ازش استفاده کنین، چندین سال براتون کار می کنه.
ترکیب پایداری و دوام نایلونی و بافت وشکلی که پلی استر داره،کیفیت این قلم مو روشکل میده.
برای رنگ آمیزی با رنگ های لاتکس یا اکریلیک پایه آب گزینه مناسبیه.
دقت کنین که بهتره برای رنگ آمیزی با رنگ های پایه آب ، از قلم موهای الیاف طبیعی استفاده نکنین.
 
قلم موهای فومی:
برای رنگ آمیزی و نقاشی دیوارهای ساختمان با قلم موهای فومی مناسب نیستن،چون کیفیت لازم برای یکدست کردن رنگ دیوار، رو ندارن.
اما به این معنا نیست که هیچ کاربردی ندارن.
این قلم موها برای پخش کردن چسب یا انواع جلا دهنده های چوب،مثل: لاک پلی یورتان،گزینه مناسبیه.
 
فرول چه تاثیری در کیفیت قلم مو داره؟
به بست فلزی که الیاف قلم مو رو تو خودش نگه میداره،فرول میگن.
فرول ها روی کیفیت قلم مو تاثیر میزارن،به این دلیل که هر چقدر فرول ها کیفیت بالاتری داشته باشن،احتمال جدا شدن الیاف از اون ها کمتره و کیفیت کار هم بالا میره.
معمولاً قلم مو هایی که ارزون تر هستن،فرول های بی کیفیتی دارن و درنتیجه در حین شستشو ، الیاف و رشته های قلم از هم جدا میشن و قلم مو دیگه قابل استفاده نیست.
 
 
 
 
فرول
 
شناخت انواع قلم مو ها از لحاظ شکل برای نقاشی ساختمان:
قلم موها از نظر شکل و برش سَر، مدل های مختلفی دارن،که در شش دسته مختلف تقسیم میشن:
 
قلم مو صاف:
این قلم موها برای اصلاح گوشه ها،سطوح بزرگ و مسطح کاربرد داره.
قلم موهای صاف ، به دلیل شکل بیضی که در سر اونها قرار داره،رنگ بیشتری رو تو خودشون نگه می دارن و برای رنگ آمیزی لبه ها گزینه مناسبیه.
 
قلم مو صافقلم مو زاویه دار:
موهای این قلم مو با زاویه خاصی برش خورده و برای نقاشی پنچره ها و اطراف اون مناسبه.
این قلم مو برای رنگ آمیزی سطوح باریک و گوشه ای ،به کار میره.
 
زاویه دار
 
قلم مو زاویه دار نازک:
این قلم مو سطح نازک تری داره، و برای کارهای دقیق انتخاب خوبیه.
 
قلم مو مسطح:
عرض این نوع قلم مو باریکه، و موهای اون به صورت مستقیم برش خورده و دارای یه دسته بلند و باریک هست.
به همین دلیله که چرخوندن و کنترلش آسونه.
کاربرد این قلم مو:برای نقاشی در،پنجره،کمد و...استفاده میشه.
 
قلم مو دیواری:
از استاندارد ترین و متداول ترین،نوع قلم موها هستن.
قلم موی دیواری صاف و ضخیمه و رنگ بیشتری رو تو خودش نگه میداره و هم چنین رنگ بیشتری رو ، روی سطح پخش می کنه.
برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان ( سطوح بزرگ مثل سقف و دیوار) با این قلم مو  گزینه ی خوبیه .
 
قلم مو پلاستیکی یا مقلاویز:
جنس این قلم مو از پلی استر هست و برای سطوح بزرگ و رنگ آمیزی با رنگ های پلاستیکی، استفاده میشه.
قلم موی پلاستیکی برای سطوح کوچک یا به کارگیری رنگ روغن،مناسب نیست.
 
شناخت انواع قلم موها از لحاظ اندازه برای نقاشی ساختمان:
قلم موها در اندازه های مختلفی به بازار عرضه میشن،که هر کدوم از این اندازه ها مناسب رنگ آمیزی یه جای خاصه.
 
به طور کل در انتخاب سایز مناسب باید بگم که به سطح مورد نظرتون توجه کنین.
قلم موهایی مناسب هستن که، یه کم باریک تر از سطح مورد نظرتون باشه.
 
شناخت انواع قلم موها از لحاظ اندازه برای نقاشی ساختمان
 
قلم مو با اندازه 2 تا 5 سانتی:
مناسب رنگ آمیزی نقاط ظریف و کوچک مثل :پنجره،میز و...
 
قلم مو با اندازه 7 سانتی:
برا ی نقاشی در و کابینت
 
قلم مو با اندازه 10 سانتی و بالاتر:
برای رنگ آمیزی سطوح صاف و اندازه بالا مثل:دیوار
 
 
اگر نقاشی با قلم مو به صورت حرفه ای انجام بشه،نتیجه بهتر و طبیعی تر از نقاشی با غلتک و پیستوله هست.
استفاده از قلم مو بهترین انتخاب برای رنگ آمیزی گوشه های ساختمان و نقاط کور به حساب میاد.
به دلیل جذب بهتر توسط قلم مو،سطح کار به مفدار مناسب تری آغشته شده و نتیجه هم یکدست  و صاف تر میشه.
 
معایب استفاده از قلم مو:
 
تمیز کردن قلم مو وقت گیره
رنگ آمیزی سطوح خیلی بزرگ با قلم مو امکان پذیر نیست
اگر در استفاده از قلم مو تبحر کافی نداشته باشین،نتیجه کار صاف و یکدست نمیشه و رد قلم مو روی سطح کار باقی می مونه، و رنگ شره می کنه.
نقاشی ساختمان با قلم مو وقت و انرژی زیادی میبره.
 
چند نکته درباره استفاده از قلم موی نو 
 
وقتی یه قلم موی نو می خرید، باید قبل از استفاده به اصطلاح اونو آب بندی کنین، تا برای کار آماده بشه.
 
برای آب بندی کردن قلم مو به نکات زیر توجه کنین:
 
قلم موی استفاده نشده و نو الیاف سخت و صافی داره و اگر به همین شکل روی دیوار بکشین ، رده های قلم  رو ی دیوار باقی می مونه.برای جلو گیری از این اتفاق،الیاف قلم رو چند بار ، روی دستتون بکوبین تا از هم باز بشه.
الیاف قلم مو رو ، روی یه سطح سخت تر مثل میز بزنید تا الیاف اضافی جدا بشن.
قلم مو رو اغشته به رنگ کنین و روی روزنامه به شکل X بکشین،که اگر الیافی شل بود جدا بشن و قلم کاملاً عاری از الیاف اضافه بشه.البته جدا شدن چند رشته از الیاف ،اتفاق طبیعی هست.
اگر جنس الیاف قلم مو طبیعی هست،اجازه بدین یه شب در روغن بذر کتان بمونه،تا برای استفاده آماده بشه.
 
تمیز کردن قلم مو بعد از رنگ آمیزی
 
برای این که بتونین از قلم مو چندین بار استفاده کنین،باید بعد از اتمام کار،اونو خوب بشورین و تمیز کنین.
 
بعد از این که کارتون با قلم تموم شد،اونو روی دهانه قوطی رنگ فشار بدین تا باقیمونده رنگ توی قوطی بریزه.این کار رو چند بار تکرار کنین،تا رنگ روی قلم مو باقی نمونه.
روی روزنامه به شکل X بکشین تا اگر رنگی باقی مونده،خارج بشه.
با توجه به رنگی که استفاده کردین،با حلال مناسب قلم مو رو ،بشورین.مثلاً اگر از رنگ روغن برای نقاشی استفاده کردین،باید با تینر قلم مو رو شستشو بدین.
بعد از این مرحله،قلم مو رو با آب و صابون بشورین تا اضافی رنگ و حلال ازش بیرون بیاد و آب کشی کنین.
تمیز کردن قلم مو بعد از رنگ آمیزی
 
5. قلم رو چند بار روی دست یا سطح سختی مثل میز بزنید تا الیافش به شکل اولیه برگرده و آب باقی مونده خارج بشه.
 
6. با یه دستمال حوله ای قلم رو خشک کنین و اون رو ، تو هوای آزاد قرار بدین.
 
تمیز کردن قلم مو بعد از رنگ آمیزیسخن پایانی
 
استفاده از قلم مو باعث میشه کار شما جلوه طبیعی تری داشته باشه البته نقاش ماهر هم در نتیجه کار نقش مهمی داره.
 
تو این مقاله ایران رنگ توضیح کاملی درباره انواع قلم مو ها برای نقاشی ساختمان ،مزایا و معایب استفاده از قلم مو ،نگهداری و مراقبت از قلم مو ارائه شد که امیدوارم براتون مفید باشه.
 
موفق باشین.

نقاشی ساختمان با غلطک و شناخت انواع آن

 در رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان علاوه بر این که فرد نقاش باید استاد کاری ماهر باشه،داشتن لوازم و ابزار،مهم و ضروری هست، یکی از لوازمی که نقش مهمی در نقاشی داره،غلطک رنگه که برای رنگ آمیزی دیوار و سقف مناسبه.

به دلیل تنوعی که غلطک ها دارن،انتخاب سخت میشه مخصوصاً وقتی که با رنگ آمیزی ساختمان آشنایی نداشته باشین.

انتخاب غلتک بستگی به سطحی که رنگ آمیزی می کنین داره،همچنین غلتک ها از نظر سایز،فرم، و پرز باهم فرق دارن و با توجه به رنگی که استفاده می کنین،باید غلتک مناسب رو تهیه کنین.

غلتک ها بافت های مصنوعی و طبیعی دارن که طبیعتاً بافت های طبیعی کیفیت و دوام بهتری دارن و گرون تر هم هستن.
یه دسته بندی دیگه هم برای غلتک وجود داره که بر اساس بافتشون ارائه میشه.

نقاشی ساختمان با غلطک و شناخت انواع آن

انواع غلتک بر اساس بافت :

  • غلتک پرز کوتاه:

این غلتک ها برای رنگ های روغنی مناسبه.

  • غلتک پرز متوسط:

برای سطحی که بافت سبک داشته باشه،به کار میره.

  • غلتک پرز بلند:

برای سطحی که بافت سنگین داشته باشه،مناسبه.

انواع غلتک بر اساس قطر:

قطر رول غلتک ها از 5 سانتی متر شروع میشه و تا 30 سانتی متر موجوده.

با توجه به سطح کارتون میتونین از سایز مناسب استفاده کنین.

مثلاً اگر سطح کارتون بزرگ هست،غلتکی رو انتخاب کنین که قطر بیشتری داره،چون هرچه قطر غلتک بزرگتر باشه،سطح بیشتری رو پوشش میده و سرعت کار هم بالاتر میره.

برای جاهایی که کوچیک هستن مثل پشت شوفاژ،میله ها و...از غلتکی استفاده کنین که قطر کوچک تری دارن.

به طور کل:

  • غلتک های رنگ روغن:باید قطر کمتری داشته باشن
  • غلتک های رنگ پلاستیک:باید قطر بیشتری داشته باشن
  • غلتک های رنگ اکریلیک:قطرش ما بین غلتک روغنی و پلاستیکی هست
  • غلتک های طرح دار هم به صورت برجسته تولید میشن

انواع غلطک بر اساس طراحی برای نقاشی ساختمان :

یکی از ایده های ساده و ارزان که در دسترس هست،استفاده از غلتک طرح داره،که یه ایده خلاق وجدیده.

با استفاده از غلتک ها میتونین طرح های متنوعی رو ایجاد کنین.

جنس این نوع از غلتک ها پلاستیکه و برای رنگ هایی که برپایه آب هستن،مناسب ترن.

مزایای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک:

  • سرعت بالا
  • ماندگاری زیاد
  • نمایان شدن قسمت های رطوبت زده.اگر بعد از اتمام کار مشاهده کردین که جایی پوسته پوسته شده،یعنی اون قسمت دچار رطوبت زدگی شده و باید تعمیر بشه.
  • بدون نیاز به نردبان و با وصل کردن یه دسته بلند به غلتک ،میتونین نقاط غیرقابل دسترس رو ، رنگ کنین.

مزایای رنگ آمیزی با غلتک
مزایای رنگ آمیزی با غلتک

معایب رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک:

  • داشتن مهارت کافی:شاید اینطور به نظر برسه که نقاشی با غلطک کار آسونیه،ولی این کار نکات مهمی داره به طور مثال رنگ رو باید به صورت یکنواخت روی سطح بزنین،در غیر این صورت سطح کار ناهموار میشه.
  • انعطاف پذیر نبودن غلتک:این اشکال باعث میشه که برای رنگ آمیزی گوشه ها،گچبری ها،تقاطع دیوارها به مشکل بخورین.برای رنگ آمیزی این قسمت ها باید از قلم مو استفاده کرد.

نکاتی درباره رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک

وقتی می خواین از غلطک برای رنگ آمیزی استفاده کنین،نیازی نیست به غلطک فشار بیارین.

همین که غلطک به رنگ آغشته بشه،کافیه.

به آرومی اون رو ، روی دیوار بکشین.

برای قسمت های  مرتفع میتونین دسته بلند به غلطک وصل کرده و به راحتی ازش استفاده کنین.

برای رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک حتماً از سینی رنگ استفاده کنین تا رنگ شره نکنه.

نکاتی درباره رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک
نکاتی درباره رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان با غلطک

در رنگ آمیزی با غلطک ، غلظت رنگ خیلی مهمه.

اگر غلظت رنگ زیاد باشه: رد غلطک روی سطح باقی می مونه.

اگر رنگ شل باشه:رنگ شره می کنه و به هدر میره،علاوه بر این باعث کثیف شدن محیط کارتون میشه.

شستشوی غلطک

قلطک ها از دو جزء تشکیل شدن،یکی فرم اصلی که همون دسته فلزی هستش و یکی رویه پرزدار که سایز مختلفی دارن.بعد از این که کارتون تموم شد،قسمت پرزدار رو از فریم در بیارین و بشورین.

 

شستشوی غلطک
شستشوی غلطک

اگر هنگام نقاشی ساختمان با غلطک از رنگی استفاده کردین که پایه آب هست،غلطک رو با آب و صابون بشورین و چند بار با دست فشارش بدین تا به خوبی رنگ ازش خارج بشه، تا جایی که مطمئن بشین رنگی باقی نمونده.

میتونین بعد از شستن غلطک اون رو ، روی یه سطح خشک بکشین مثل روزنامه تا رنگی لا به لای پرزها باقی نمونه.

آب اضافی رو بگیرین و اجازه بدین در هوای آزاد خشک بشه.

شستن غلطکی که برای رنگ روغن استفاده شده:

برای شستن غلطک رنگ روغن باید اونو در حلال بزنین مثل تینر.

دقت کنین که بعد از نقاشی ساختمان با غلطک، تمیز کردن غلطک، باعث طول عمر و دوام اون میشه.

کلام آخر

یکی از ابزار مهم برای نقاشی ساختمان استفاده از غلتک برای رنگ آمیزی هست که سعی کردم شما رو با انواع غلطک،مزایا و معایب رنگ آمیزی با غلطک،و در آخر با شستشوی این ابزار آشنا کنم، که امیدوارم براتون کاربردی و مفید باشه.

اگر تجربه ای در این زمینه دارین، با ایران رنگ به اشتراک بزارین.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 صفحه بعد