در این مقاله از سری مقاله های پارس مهر می خواهیم راهنمای کاملی از رنگ پلاستیک پارس مهر (و اینکه کلا رنگ پلاستیک چیست؟ )، انواع آن، مزایا، استفاده، نحوه انتخاب آنها و هر چیز ممکنی که می تواند به شما در رنگ آمیزی خانه و یا محل کارتان کمک کند، بیان کنیم.

 
باید بدانید که استفاده از رنگ پلاستیک جوهره اصلی طراحی خانه و یا بازسازی خانه است.
 
هنگام تصمیم گیری در مورد طراحی یا بازسازی یک خانه، نقاشی یکی از جنبه های اصلی است که باید در نظر داشته باشید و از آنجایی که بسیار مهم است، باید کار را به درستی انجام دهید. اما آیا این دانش را دارید که چه نوع رنگی برای دیوارهای شما ایده آل است؟ چه نوع رنگی و کدام برند از رنگ‌ها می‌تواند به خانه شما ارزش افزوده داده و کیفیت و دوام را تضمین کند؟ در نتیجه رنگی که انتخاب می کنید باید انتظارات شما را برآورده و خانه شما را به آن چیزی که تصور می کردید تبدیل کند و به یاد داشته باشید، رنگ اشتباه می تواند کل فضای داخلی خانه شما را به هم بریزد و نامناسب کند.
 
رنگ پلاستیک چیست؟
یک رنگ ضخیم و پایه آب است که به دیوار حس و ظاهر صاف و ابریشمی می بخشد. رنگ پلاستیک بر پایه پلی وینیل استات است. این رنگ ها خاصیت قابل شستشو دارند و هرگز بافت خود را به صورت لایه لایه با قلم مو یا کاردک از دست نمی دهند. بنابراین، می توانید به راحتی با استفاده از یک پارچه مرطوب، کثیفی های سرسخت روی دیوارهای خود را که دارای رنگ پلاستیکی هستند، تمیز کنید.
 
این رنگ شامل لاتکس اکریلیک خالص با میکرو پیگمنت‌هایی با شفافیت بالا است که پوشش مخملی و مات غنی را به رنگ می دهد. اگرچه رنگ های پلاستیکی معمولاً به عنوان امولسیون شناخته می شوند، اما به دلیل داشتن ویژگی قابل شستشو، با آنها متفاوت هستند. از آب به عنوان رقیق کننده این رنگ برای نقاشی روی دیوارها استفاده می شود. رنگ پلاستیک پارس مهر در انواع مختلف موجود است و معمولا برای نمایشگاه ها، عرشه ها، اسلب ها، سقف سالن ها و غیره استفاده می شود.
 
پوشرنگ پلاستیک
پوشرنگ پلاستیک
 
دلایلی که باعث می شود استفاده از رنگ پلاستیک یکی از گزینه های عالی برای انتخاب باشد:
علاوه بر اینکه ظاهر مخملی و مات دلیل اصلی برای استفاده از این رنگ است، در اینجا موارد دیگری وجود دارد که باید بدانید:
 
تعمیر و نگهداری آسان: رنگ های پلاستیکی به دیوارهای شما روکشی ضخیم با جذابیت مجلل می بخشد و کثیفی را می توان به راحتی از روی آنها پاک کرد. تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است و بنابراین، جذابیت خود را برای سالها حفظ می کنند.
در دسترس بودن بدون مشکل: می توانید این رنگ های پلاستیک پارس مهر را به راحتی در بازار پیدا کنید.
ماندگاری عالی: چون حاوی ذرات پلاستیکی میکروسکوپیِ چسب، بتونه و رنگدانه هستند که در آب حل می شوند و همچنین چسب استفاده شده در پوشرنگ از انواع مختلف مواد مانند وینیل میباشد. بنابراین سطح رنگ ماندگاری بالایی دارد.
غیر سمی و دوستدار محیط زیست: آنها حاوی هیچ گونه مشتقات نفتی یا مواد شیمیایی خطرناک برای محیط زیست یا سلامت جانداران نیستند.
خشک شدن آسان: این رنگ ها معمولاً در دو تا چهار ساعت خشک می شوند.
در این قسمت قصد داریم نحوه اجرای رنگ پلاستیک را روی کفپوش، روی سقف و دیوار توضیح دهیم:
اجرا و رنگ آمیزی روی کفپوش :
از این پوشرنگ پلاستیکی برای مناطقی که تهویه ی مناسبی ندارند به کار برده می شود. در واقع این رنگ ها برای فضاهایی مانند کفپوش غذاخوری ها بسیار مناسبند. هم چنین این رنگ ها قابل استفاده در مکان هایی هستند که نیاز به نور کم یا متوسط وجود دارد.
 
اجرا و رنگ آمیزی روی سقف و دیوارها :
این رنگ به دلیل خاصیت خشک شدن سریع، بوی کم و کاربرد آسان، همیشه برای نقاشی دیوارهای داخلی و خارجی انتخاب مناسبی هستند. از این رنگ ها هم چنین می توان در ریزه کاری ها، کارهای چوبی ابتدایی، سنگ تراشی ، گچ و بتن های داخلی و آستانه های پنجره استفاده کرد. در بسیاری موارد در نقاشی ساختمان نیاز به استفاده از طیف رنگی خاصی است که این طیف رنگی در بازار برای خرید وجود ندارد و باید به طور دستی ساخته شود. پوشرنگهای پلاستیک عمدتا به رنگ پایه سفید در بازار عرضه می شوند که به واسطه مادر رنگها می توان طیف عظیمی از تنوع رنگ بالا ایجاد کرد.
 
با توجه به وسعت گسترده برخی از سقف ها، رنگ های پلاستیک به وسیله اسپری روی آن ها پیاده می شوند. همچنین، برای سقف های شیب دار، رنگ های ضد آب جایگزین بسیار مناسبی برای ورق آزبست هستند.
 
برترین برند رنگ پلاستیک:
 
اگرچه چندین تولید کننده معروف و با برندهای متنوع برای خرید این نوع رنگ در بازار موجود است، اما ما به شما یکی از برترین برندهای پوشرنگ پلاستیکی را معرفی خواهیم کرد:
 
رنگ پلاستیک پارس مهر: این برند جزو برندهای رنگ و پوشش برتر کشور محسوب می‌شود و بیشترین اعتماد را در سراسر کشور دارد. برند پارس مهر راه حل های نقاشی را برای طیف گسترده ای از رنگ ها و رنگ های تزئینی دیوار برای خانه ها و همچنین ادارات ارائه می دهد. علاوه بر این، قیمت رنگ پارس مهر بسیار مقرون به صرفه است و با هر سطح مالی به راحتی می توانید خرید کنید.
 
رنگ پلاستیک پارس مهر
رنگ پلاستیک پارس مهر
 
این راهنمای گسترده ما در مورد رنگ پلاستیک و انواع آن بود. هنگام برنامه ریزی برای رنگ آمیزی خانه خود، به خاطر داشته باشید که رنگ مناسب، رنگی است که با زیبایی و عملکرد خانه شما و نیازهای بودجه شما مطابقت داشته باشد. بنابراین، عاقلانه انتخاب کنید و خانه خود را با تکیه بر رویاهای خود طراحی کنید
 
استفاده از این رنگ معایبی نیز دارد، این دیگر با شماست که تصمیم به استفاده کردن از این رنگ بگیرید یا نه!
 
معایب رنگ پلاستیک
اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرد ممکن است تغییر رنگ بدهد.
اگر می خواهید فلزات و آهن آلاتی مثل در و پنجره و یا نرده را رنگ بزنید ما به شما استفاده از این رنگ را توصیه نمیکنیم.
ماندگاری و دوام کمتری نسبت به رنگهای روغنی و اکریلیک دارند.
روی سطوح درخشندگی ایجاد نمی کنند.
هر چند سال یک بار نیاز به تمدید شدن دارند و باید سطحتان مجدد رنگ آمیزی شود.
آب را به راحتی جذب میکنند.
استفاده از این رنگ در محل هایی که رفت و آمد زیاد است مناسب نیست زیرا 100% قابل شستشو نیستند.
با وجود اینکه این رنگ در انواع مات و براق وجود دارد ولی درخشندگی رنگهای روغنی و اکریلیک را ندارد.
چند نمونه از سوالات متداولی که ممکن است برای شما پیش بیاید:
 
تفاوت بین رنگ معمولی و رنگ پلاستیک چیست؟
 
در مدت زمان کوتاهی قابل اجراست
نسبت به سایر رنگ‌ها ارزان‌تر است
قابلیت پوشش‌دهی بالایی دارد
به دلیل مات بودن، ایرادهای سطح زیری را پوشش می‌دهد
به حلال‌های نفتی احتیاج ندارد و با آب رقیق می‌شود
به دلیل اینکه حلال در آب است، برای محیط زیست و سلامتی انسان مضر نیست
ماندگاری رنگ پلاستیک چقدر است؟
 
حداقل ماندگاری این رنگ 5 سال است. همچنین نیازی به رنگ آمیزی مکرر ندارد.
آیا رنگ پلاستیک قابل شست و شو است؟
 
رنگ های پلاستیک کیفیت های مختلفی دارند که با توجه به کیفیتشان شست و شو آن ها نیز متفاوت است و می توان گفت که  بالاترین مقاومت را رنگ تمام پلاستیک نسبت به رنگ نیم پلاستیک دارد. اما بطور کلی رنگ های پلاستیک مقاومت چندانی در برابر آب ندارند و پس از خشک شدن قابلیت شستشو با آب را ندارند.